- „A kormány által megkezdett korszerű járműbeszerzés tovább folytatódik, már most sokan használják az új Flirt és KISS-vonatokat;
- Folyamatosan megújítjuk a vasútállomásokat;
- Sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hozunk létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;
- Fejlesztjük az infrastruktúrát, Budapestet behálózó szolgáltatást hozunk létre. A Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több, mint 100 éves terv valósítunk meg;
- Újjászületnek a felszabaduló rozsdaövezetek, új közösségi terek, parkok jöhetnek létre!Vonzóbbá, gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük a közösségi közlekedést, főleg a legkörnyezetbarátabb és legtöbb embert segíteni képes (szakszóval: »legkapacitívabb«) kötöttpályás közlekedést, a vasutat.”
3 ezer milliárd forint
A pénzügyi ráfordításról: „A döntés alapján a következő két évtized nemzeti kormányai újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból! A MÁV teljes éves utasforgalmának 75%-át (hévvel együtt ez évi 160 millió fő!) ma is Budapest és a főváros agglomerációja közötti közlekedés adja, Budapest egyúttal az országos vasút forgalom legfontosabb és nyugat-keleti irányú európai vasútforgalom egyik legfontosabb csomópontja, a magyar vasutat igazán itt használják a magyarok - itt kell azt fejleszteni a legdinamikusabban!”
Hiteles-e ez a két évtizedes stratégia terv?
Arról, hogy miért hiteles a terv, akövetkezőket olvashatjuk: „Mert forrás lesz rá. A húsz évre szóló terv első 1500 milliárd forintjára már garantált európai uniós forrás lesz 2027-ig. Igen, mert a tapasztalat bizonyítja: ahol korszerűsítjük a vasutat, megduplázódik az utasok száma. Mint a képen is látható esztergomi és székesfehérvári példák mutatják, olyan vonal és állomás is van, ahol négyszeresére nőtt a forgalom. Igen, mert a terv nem egy elnagyolt vízió, hanem több mint 200, részletesen kidolgozott rövid-, közép- és hosszú távú intézkedést is tartalmazó, az EU közlekedési szerveivel közösen kidolgozott, féléves civil és szakmai egyeztetésen átesett alapos szakmai munka.”