Valamit tudhat Rogán Antal: iszonyúan magabiztos kijelentést tett
Optimistán látja a jövőt a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője.
Hollókő, mint helyszín egyértelműen a lecsúszott, gyűlölködő vidéki jobboldal irányába tett gesztus.
„Szeretni jöttem: Tóth Gabi új dalában odaszúrt a gyűlölködőknek
Gyötör a kíváncsiság. Azon gondolkodom, hogy a főállású gyűlölködők ezúttal milyen kivetni és gyűlölni-valót találnak Tóth Gabi új dalában? Mivel támadnak az énekesnőre?
Persze nem aggódom a kreativitásuk miatt, hiszen az alkotás minden elemében egy merő provokáció a haladó szellemű, nyugatos kommunikátorok számára:
Hollókő, mint helyszín egyértelműen a lecsúszott, gyűlölködő vidéki jobboldal irányába tett gesztus. A provinciális magyar társadalom újabb indokolatlan magyarkodó melldöngetésének bátorítása. Miért nem valamelyik Sztálin-barokk stílusban épült műremeket simogatja a klipben, amelyet a vár felújítása miatt bontanak el?
A videóban feltűnik egy Ikarusz busz. Egy klasszikus távolsági járat. Azzal mélységesen egyetért a teljes baloldali összefogás, hogy az elmaradottság ezen fokán áll a vidéki Magyarország, és napelemes rollerekkel kellene közlekedni a főváros-vidék útvonalakon, félő azonban, hogy ebben az esteben sem a figyelemfelkeltés volt az alkotói célja. Egyszerűen semmibe veszik azokat a klímacélokat, amelyeket a főváros fogalmazott meg az ország számára, hogy Budapest nyugodt szívvel vásárolhasson használt német tömegközlekedési eszközöket.
A klipben feltűnik egy templom, kettős kereszttel a tetején. Mi ez, ha nem egy újabb kikacsintás a klerikális reakció irányába? Szándékosan zavarják a nagy ateista tömegek nyugalmát ezekkel a vallásos utalásokkal!
A klipben többszőr megjelenik a kereszt, az egyiken maga Jézus Krisztus is láthatóvá válik. Ennek a jelenségnek társadalomra gyakorolt káros hatásairól írtunk, azonban a kereszt mellett megjelenő népi kultúra jelképei is problémásak egy mindenre nyitott demokrata számára. Mit akarnak az alkotók üzenni a népművészeti motívumok szemérmetlen mutogatásával? Kinek jó ez a népieskedő giccsparádé? Mennyiben fejezi ki a klip a sokszínűséget? Nem akarják vagy nem képesek megérteni, hogy a magyar kultúra dédelgetése az Ázsiába visszavezető útra tévedés kockázatával jár?
Apa és fia karácsonyfát vonszol a földön. Miért van erre szükség? Ezt a klipet nem csak keresztények nézik majd meg, sokakban okoz szorongást a Názáreti Jézus születésének ünnepére tett utalás. Nem lehet egy zenei klipet vallási szempontból semleges módon leforgatni?”