Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A Fideszre szinte a megalakulása óta jellemző: oszd meg és uralkodj.
„Ha a többség nem is, de a Publicus felmérése szerint minden ötödik magyar (22 százalék) úgy gondolja, hogy Gattyán György hirtelen megvilágosodása mögött a Fidesz keresendő. Engem ugyan nem kérdezett senki, de én is ezen táborba tartozom, sőt annak idején Berki Krisztián főpolgármester-jelöltségét is a kormánypárt ármánykodásaihoz kötöttem (és Puzsér…?).
A korábban szinte megvetett, a NER-ben idegen testnek számító, egy nem éppen keresztény-konzervatív üzletágból meggazdagodó Gattyán ez idáig nem pusztán a politikát, de még Magyarországot is elkerülte. Igaz, azért bizonyos, amúgy adóköteles tevékenységeket itt hagyott. És az adóköteles kitételnek itt nem kis jelentősége van, hiszen mostanság kiderült, e téren vannak hiányosságok az üzletmenetben. Ráadásul – ugyancsak ezzel összefüggésben? – egynémely biznisz már kéz a kézben jár a Fidesz-világ képviselőivel.
Nos, mindez együtt már túl soknak tűnik ahhoz, hogy ne az említett 22 százalékhoz soroljam magam; ne feltételezzem azt, ami a Fideszre szinte a megalakulása óta jellemző: oszd meg és uralkodj. Természetesen semmilyen konkrét bizonyítékkal nem rendelkezem, a feltételezés lehet egyszerű összeesküvés elmélet is, de mert az ember magyarázatot keres a miértekre, nagyon is logikusnak tűnik az összefüggés.
Mint ahogy az is, hogy eszerint a Fidesz szintet lépett. A lebecsült Karácsony ellen elégnek hitte Berkit (Puzsért?), de itt magasabbra kellett törni. Egy olyan jelöltre volt szükség, aki képes kioltani Márki-Zay esetleges előnyeit – párton kívüliségét, viszonylagos függetlenségét –, és aki kellő tőkével is rendelkezik ahhoz, hogy hihető legyen a vállalása. Hogy ténylegesen hihető-e, azt – ott fönn – biztos megmérték, és a számláló magasabb értéket mutatott 22 százaléknál. Vagy ha mégsem, akkor annyit bizonyosan elértek, hogy zavar keletkezzen.”
Nyitókép: Facebook