Csalódást okozott Magyar Péter a tiszásoknak: ez sokba kerülhet a pártvezérnek

Sok szimpatizáns azt követeli Magyartól, hogy álljon ki a Pride mellett. A pártelnök továbbra is hallgat.

Az Egyháznak is így kell tennie.
„Tisztában vagyok vele, hogy sokak számára Hodász András tollából cikket olvasni a melegek elfogadásáról hasonlatos érzés lehet, mintha Cicciolina írna értekezést a házasság előtti szüzesség fontosságáról. Nem tűnhet túl hitelesnek az a pap, aki néhány éve még »meleggyógyító« papként híresült el a médiában a tévés szereplései nyomán. Most nem mennék bele abba, hogy mennyire fedi a valóságot ez a címke, inkább egy sokkal lehetetlenebb vállalkozásba fogok. Jelen cikkben három gondolatot szeretnék átadni az olvasóknak, akik nem adták fel rögtön az első mondatnál: hogyan gondolkodik önmagáról az Egyház, miért mondja azt a melegekről, amit mond, és ha már itt tartunk, mit is mond valójában?
A kritikusaink közül sokan nincsenek tisztában az Egyház önértelmezésével, pedig azt hiszem, sok mindent megmagyarázna, vagy legalább érthetővé tenne. Miről is van szó? Az Egyház úgy tekint magára, mint egy Isten által alapított szervezet, amelyre Jézus maga bízta, hogy őrizze és adja tovább a tanítását. Azt mondta ugyanis apostolainak, hogy »menjetek, tegyetek tanítvánnyá minden nemzetet« (Máté evangéliuma 28,19), és »aki titeket hallgat, engem hallgat« (Lukács evangéliuma 10,16). A jézusi üzenetnek tehát nem alakítói, csupán őrzői és továbbadói vagyunk. Így, amikor felmerül egy erkölcsi dilemma, számunkra nem az a legfőbb kérdés, hogy melyik megoldás a legkényelmesebb, mit mond a korszellem, vagy mit szeretnének a legtöbben, hanem hogy mit ír Isten igéje az adott témáról. Ezért nem változtatunk meg egyházi tanítást azon az alapon, hogy sokan kérik, vagy éppen sokaknak kellemetlen. Egyszerűen nincs rá hatalmunk. Azokban a kérdésekben van nagyobb szabadsága az Egyháznak, amelyekkel kapcsolatban a Biblia nem ad egyértelmű iránymutatást. Ilyen például a sokat emlegetett cölibátus. Ezért ebben a kérdésben akár az is elképzelhető, hogy változás lesz a jövőben. A homoszexuális cselekedet azonban nem tartozik ebbe a körbe. Természetesen ez a gondolatmenet nem érv Isten létezése mellett, sem amellett, hogy az Egyháznak bármiben is igaza van, csupán azt akarja megvilágítani, hogy mi, katolikusok milyen logika mentén gondolkodunk.”
Nyitókép: YouTube