Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Az európai nagyvárosok túlnyomó többségében az állam a közösségi közlekedés egyharmad részét finanszírozza.
„Budapesti ellenzéki országgyűlési képviselőkkel és képviselőjelöltekkel ma a Karmelita kolostor elé vittük a kormánynak járó pótdíjelismervényt, hiszen továbbra is tartoznak a fővárosi közösségi közlekedés 12 milliárd forintos rájuk eső részével.
Az európai nagyvárosok túlnyomó többségében állam a közösségi közlekedés egyharmad részét finanszírozza, a magyar állam azonban egy igen szűrmarkú állam, az általuk fizetett hozzájárulás a teljes költségvetés mindössze 7%-át teszi ki. 2021-ben a Fővárosi Önkormányzat körülbelül 120 milliárd forintot fordít a közösségi közlekedés működtetésére és fejlesztésére.
Orbán Viktor 2019-ben, azt önkormányzati választás után azt ígérte, hogy a főváros új vezetése ugyanarra az együttműködésre számíthat, mint az előző, fideszes városvezetés. Ehhez képest az elmúlt tíz évben, Tarlós István főpolgármestersége alatt soha nem volt arra példa, hogy a megadott határidőig a kormány nem csak hogy a pénzt nem utalta át, de még a támogatási szerződés tervezetét sem küldte meg a Fővárosi Önkormányzat számára. Az Orbán-kormány még azokat a törvényeket sem tartja be, amelyeket ők maguk hoztak.”
Fotó: Karácsony Gergely, Facebook