„Kétfordulós, nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázatot hirdetünk a Nyugati pályaudvar és környezetének teljes megújítására. A feladat rendkívül összetett: parképítés, minőségi városi terek, középületek és vasúti mélyállomás tervezése. A 44 hektár megújítására 12 építészirodától várunk terveket. Erről tartottunk ma sajtótájékoztatót a Nyugati pályaudvaron Vitézy Dáviddal, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával és Homolya Róberttel, a MÁV elnök-vezérigazgatójával.
A Nyugati pályaudvar a belváros egyik legértékesebb része, kiterjedt vasúti üzemi területekkel. Megújításával 23,5 hektár, vagyis közel két Városmajornyi (!) terület szabadulhat fel és nyerhet teljesen új funkciót Budapest szívében. Új közpark, minőségi zöldterületek, kultúra, sport, középületek kaphatnak helyet. A Nyugati az ország legforgalmasabb közlekedési csomópontja, a vasút szempontjából mégis szűk keresztmetszet. A pályák állapota leromlott, a biztosítóberendezések a mai napig kézi erővel működnek. A Nyugati ma egyértelműen akadálya annak, hogy több vonat érkezzen be és haladjon keresztül Budapesten. Leromlott állapota miatt nem tud elég vonatot fogadni, mert fejpályaudvarként zsákutcát jelent, és nem átmenő állomásként működik. Körülötte is van teendő! A Nyugati tér a felszínen gyalog szinte átjárhatatlan. A pályaudvar és az üzemi területek elvágják egymástól a VI. és XIII. kerületet. A környék sűrűn beépített, kevés a kikapcsolódásra alkalmas park, zöldterület.