„Szikora Róbert és felesége gyereket akartak, ez azonban nem jött össze nekik, azt pedig kizárták, hogy orvosi segítséget vegyenek igénybe. Az R-GO frontembere úgy véli: jobb, ha az ember elfogadja Isten akaratát. »Az isteni akarat úgy működik, hogy arra az embernek mindig rá kell ütnie a pecsétet. Ha tehetséget kaptál, azt fejleszteni kell. A gyerekkérdésre is igaz ez. Az orvostudomány által is lehet gyerekünk, de nem tartom szerencsésnek beleavatkozni az Úr akaratába. Elfogadtam, hogy Isten úgy akarta, ne legyen gyerekem. Az alázatot komolyan kell venni, Isten akaratát pedig nem lehet megfejteni, az ő dolgaiban nem lehet kutakodni. A gyermek Isten ajándéka« – nyilatkozta a Blikknek a zenész.
Kifejezetten kedvelem Szikora Róbert munkásságát, kétségtelenül jelentős és egyedi alakja a magyar könnyűzenének, ezért az elhülyülése duplán fájdalmas. Először akkor éreztem, hogy nagy a baj, amikor Orbán Viktor születésnapjára készített köszöntővideót néhány Addams Family-szereplőnek látszó NER-fanatikussal. Alighanem ez volt a legszégyenteljesebb koccintás azóta, hogy Medgyessy Péter 2002. december 1-jén, Erdély elcsatolásának évfordulóján a budapesti Kempinski Hotelben pezsgőzött román kollégájával, Adrian Nastaséval. Persze nem olyan nehéz napirendre térni Szikora Róbert szolgasága felett, egyrészt, mert az ilyen gesztusok inkább siettetik, mint késleltetik Orbán Viktor bukását, másrészt pedig, mert az R-GO énekeséhez hasonló kreatív szellemekkel gyakrabban űz tréfát a valóságérzetük, mint ahányszor a hatalomhoz való törleszkedés vágya motiválja őket. Szikora Róbertben mindig is épp az volt rokonszenves nekem, hogy bár hívő katolikus előadóként alkotott évtizedeken át, világnézetét mégsem erőltette rá sem a környezetére, sem a közönségére.
Érdemes Szikora Róbert életművét összevetni az eucharisztikus konferencia további két díszkeresztényének munkásságával. Kovács Ákos magával »a bosszú népével« áll harcban, és rendszeresen pózol blaszfémiával határos módon a maga kiválasztottságával – elég csak felidézni, miként énekelt már 1990-ben önmagáról: »én vagyok a jel, amit érteni kell mindenkinek«. Magyarország legszégyentelenebb bulvárdívája, Tóth Gabi bizonyára nehezen tudja eldönteni, hogy az Éjjel-nappal Budapest című trashreality főcímdalával köszöntse-e a római pápát, vagy inkább a Való Világ közgyalázattá aljasult szlogenjét óbégassa újra üdvözlésül, mely szerint »itt a lét a tét« – egy biztos: az ezekhez tartozó segg- és csöcsrázással tetszést aratna a katolikus közösség tagjainak körében is. Semmi kétség: Kovács Ákoshoz és Tóth Gabihoz képest Szikora Róbert maga a könnyűzenéből felfénylő jó ízlés és tömény kultúra, az a tény pedig évtizedeken át kifejezetten rock and rollra emlékeztetett, hogy a Hungária és az R-GO énekese már akkor hitvalló keresztény volt, amikor ezzel még nem állami támogatás és zsíros pozíció, hanem gúny és megvetés járt.