Érdemes Szikora Róbert életművét összevetni az eucharisztikus konferencia további két díszkeresztényének munkásságával. Kovács Ákos magával »a bosszú népével« áll harcban, és rendszeresen pózol blaszfémiával határos módon a maga kiválasztottságával – elég csak felidézni, miként énekelt már 1990-ben önmagáról: »én vagyok a jel, amit érteni kell mindenkinek«. Magyarország legszégyentelenebb bulvárdívája, Tóth Gabi bizonyára nehezen tudja eldönteni, hogy az Éjjel-nappal Budapest című trashreality főcímdalával köszöntse-e a római pápát, vagy inkább a Való Világ közgyalázattá aljasult szlogenjét óbégassa újra üdvözlésül, mely szerint »itt a lét a tét« – egy biztos: az ezekhez tartozó segg- és csöcsrázással tetszést aratna a katolikus közösség tagjainak körében is. Semmi kétség: Kovács Ákoshoz és Tóth Gabihoz képest Szikora Róbert maga a könnyűzenéből felfénylő jó ízlés és tömény kultúra, az a tény pedig évtizedeken át kifejezetten rock and rollra emlékeztetett, hogy a Hungária és az R-GO énekese már akkor hitvalló keresztény volt, amikor ezzel még nem állami támogatás és zsíros pozíció, hanem gúny és megvetés járt.
Nem csekély döbbenettel olvastam tehát azt a bigott ostobaságot, amelyet Szikora Róbert a Blikk hasábjain elővezetett. Egyrészt súlyos tévedésnek tartom, hogy gyermekvállalási sikertelenségének tragédiáját egy zenész a legszennyesebb bulvárlap hasábjain dolgozza fel. A fia halála után valahogy Eric Clapton, Nick Cave és Bobby Brown is megoldotta, hogy ne a Sunhoz rohanjon a remek bulvársztorijával. Szikora Róbert azonban továbbmegy, és kijelenti, hogy ez az Isten akarata volt, és ezért nem vettek igénybe a feleségével orvosi segítséget. Szikora Róbert szerint a gyermek Isten ajándéka, feltéve, hogy nem lombikban fogan, az ugyanis az Isten tervei ellen elkövetett bűn. Az énekes kinyilatkoztatása sok tízezer családot és lombikban fogant gyermeket stigmatizál a Biblia olyan értelmezése által, melynek intellektuális nívója alig haladja meg »a papok pedofilok« és »a vallás a nép ópiuma« bölcsességeinek színvonalát. Különös, hogy a krisztusi irgalomban hívő Szikora Róbert lelki szemei előtt nem jelennek meg ilyenkor azok a gyermekek, akiknek szerinte nem lett volna szabad megszületniük, holott bizonyára hallott már arról, hogy Istennek minden élet kedves. Ez tehát Szikora Róbert hite, amelyről bizonyságot tesz.
Miért használ Szikora Róbert a koncertjein mikrofont és erősítőt? Miért nem elégszik meg a saját hangerejével, amelyet az Istentől kapott? Miért akar messzebbre hallatszani, mint amennyire az Úr a torkából feltörő hangot terjedni engedi? Miért van szüksége az isteni akarattal dacoló, óriási hangszórókra? Ha a lombik sérti Isten tervét, akkor a mikrofon miért nem – s ha a mikrofon nem, akkor a lombik miért is? A gyermek az Isten ajándéka – rendben, ez szép mondás. A lombik netán a Sátán ajándéka? Maga az élet nem Isten ajándéka-e? Vagy Isten netán válogat a lombikban és a petevezetékben fogant gyermekek közt, s a petevezetékben fogantak kedvesebbek az Ő színe előtt? Nem lehet-e, hogy azért teremtett az Isten tudományt és tudósokat, hogy általuk teljesítse be a tervét? Vagy a tudomány a Sátán műve? Szikora Róbert természetesen mondhatja ezt is – de soha többé mikrofonba.