Vagy Vörösmartyval: »Szív és pohár tele búval, borral, húzd rá cigány, ne gondolj a gonddal”
Sok mindent megtalált a betegen és öregen hazatérő Czibor Zoltán a szeretett hazában és városban, sok mindent azonban hiába keresett. Akkor akart hozzálátni a magyar futball újjáépítéséhez, amikor a politikai elit prioritásai egészen mások voltak. Akkor hangoztatta az általa az ötvenes években is büszkén vállalt keresztény, magyar értékeket, 1956 igazságát, amikor Magyarországot éppen az egykor a forradalom utáni megtorlásban vétkes miniszterelnök vezette. De a mindig ellentmondásos, zűrös, balhés figuraként emlegetett, bohém, a hatalommal az Aranycsapat tagjai közül talán a legélesebben szembekerülő Czibor Zoltán fájdalmas életének üzenete nem véletlenül hatol ma is a szívünkig. Nem véletlenül készült megrázó musical az életéből, nem véletlenül jelenik meg róla egyik könyv a másik után és nem véletlenül kulcsszereplője a Puskásról szóló musicalnak, azaz a teljes Aranycsapat történetének is. Mert ősi és elszakíthatatlanul erős kötelék fűzte a kommunista diktatúrában semmibe vett értékekhez. A Jóistenhez, a családjához és a hazájához, amelynek szolgálatát a legszentebb kötelességének tartotta. Minél nagyobb volt a tét, ő annál jobban játszott. Nincs még egy futballista a futballtörténetben, aki világbajnoki elődöntőben, döntőben, olimpiai és BEK-döntőben is szerzett gólt. Minél több balhéja volt a pályán kívül, minél nagyobb konfliktusokba keveredett a csapattársaival az öltözőben, annál, nagyobb erőbedobással és alázattal küzdött a pályán a közös, szent célokért.
Ahogyan a vele közösen elkezdett, de már nélküle megjelentetett könyvünk mottójává vált, sokat idézett mondataiban megfogalmazta: »Nem magamnak futballoztam, hanem a magyar közönségnek, a magyar népnek. Hogy a mi zászlónk menjen a legmagasabbra… Nem magamnak, hanem a családomnak, a magyar hazámnak óhajtottam mindig, hogy legalább, ha eljutunk egy külföldi mérkőzésre, játsszák a Himnuszunkat. Akkor, amikor itthon nem játszották, csupán csak azért, mert úgy kezdődött, hogy Isten, áldd meg a magyart!«
Ő volt az is, aki már Surányi András 1981-es dokumentumfilmjében képes volt ilyen költőien és drámaian fogalmazni: »Hogy mit jelent a haza? Anya és apa. (…) Amikor meghallom a Himnuszt, akkor felállok és zokogok.«
Ahogyan örökké évődő csapattársa és barátja, az ugyancsak Spanyolországban új otthonra lelő, Puskás Ferenc, a leghíresebb magyar, úgy ő, Czibor Zoltán sem lehetett jelen a szülei temetésén. Amikor végre jöhetett, neki is első útja édesanyja és édesapja sírjához vezetett. Komáromba. Később szinte büszkén mesélte mindenkinek, hogy megvásárolta a saját sírhelyét is a komáromi temetőben.