Két megjegyzés Daron Acemoglu közgazdasági Nobel-díjának margójára
Munkássága pontosan szemben áll azzal a hatalomgyakorlással, ami az elmúlt csaknem másfél évtizedben zajlik Magyarországon.”
Visszafordíthatatlan kárt is okozhatnak az érzékenyítést képviselő szakemberek tanácsai.
„LMBTQ-s érzékenyítés, ami a különböző lobbicsoportok közreműködésével egyre több helyen az iskolai tananyagba is beépült. A tudomány világában is számos támogatója van szivárványos eszméknek, s egyre-másra születnek az olyan, rendkívül megosztó elméletek, amelyek természetes dolognak tüntetik fel például azt, ha egy kisgyerek transzneműnek gondolja magát, és a szülők ezt kérdés nélkül elfogadva már a nemátalakításra készülnek.
Ahogy a nemzetközi balliberális érdekcsoportokon belül az olyan szélsőséges irányzatok és mozgalmak erősödtek meg, mint az egyesek által terrorszervezetnek tartott rasszista Black Lives Matters vagy a radikális Antifa, a baloldal egyik központi programját képező melegjogi kérdések közül is egyre inkább az extremitások kerülnek előtérbe.
A különböző kampányokkal az LMBTQ-s szubkultúra egyre szélsőségesebb vonulatait igyekeznek elfogadtatni a többségi társadalommal, a gyermekek érzékenyítését is minél fiatalabb korban igyekeznek elkezdeni, s ebben sokszor a vállalati világ és a (baloldali) kultúrpolitika is készséges partner. Például a Welcomingchools.org nevű oktatási portál azt szorgalmazza, hogy a tanárok az általános iskolás gyermekeknek részletekbe menően magyarázzák el az LMBTQ-szubkultúra különböző kifejezéseit, meghatározásait.
Egyebek mellett olyan terminusok oktatását javasolják, mint a ciszgender, a gender expanzív, a nem-bináris, az interszex, a pánszexuális, valamint a transzgender. Mindemellett a személyzeti kérdésekben a Soros-hálózathoz kapcsolódó szervezet arra is bátorítja a pedagógusokat, hogy a világosság kedvéért konkrét példákat is említsenek a különböző kifejezések mellé.
A portál pedagógusoknak készített iránymutatói között még olyan, a gendertémához semmilyen módon nem kapcsolódó tantárgyaknál is tesznek LMBTQ-vonatkozású érzékenyítő javaslatokat, mint a matematika. Felvetésük szerint a tanároknak arra is törekedniük kell, hogy a szöveges feladatokban is megjelenjenek a szivárványcsaládok. Példaként említenek egy feladatot, amely úgy teszi fel a kérdést: »Joshua az anyukáival elment almát szedni. Míg Joshua 27 almát szedett, a két anyukája 42-t. Hány almát szedtek összesen?«”