Az Orbán-kormány ne vétózza meg az uniós klímacsomagot!

2021. július 17. 10:03

A fosszilis energia megdrágítása nem az emberek megsarcolása.

2021. július 17. 10:03
Schmuck Erzsébet
MTI-OS

„Az uniós »Irány az 55%!« klímacsomag belengetett vétójával a Fidesz ismét bebizonyította, hogy a klímavédelem számára csak zöldrefestés, de cselekedni nem hajlandó.A kormány arra hivatkozva készül vétózni, hogy a kibocsátási kvótakereskedelmi rendszert a Bizottság kiterjesztené a háztartásokra és a közlekedésre is. Ha mérséklést akarunk a hazai kibocsátás 60%-át adó szektorokban, akkor be kell árazni a kibocsátást a szennyező fizet elvnek megfelelően. A Cambridge Econometrcs elemzése szerint az új rendszernek valós hatása lesz, pl. Magyarországon a benzin és dízel fogyasztása 14%-kal csökkenhet és minden hatodik-hetedik utat inkább tömegközlekedéssel tesznek majd meg.

A fosszilis energia megdrágítása nem az emberek megsarcolása, hiszen ha csökkentenénk a munkát terhelő adókat, akkor az összes adóteher nem növekedne. Ezen kívül a kvótarendszerből befolyt pénzből a tisztább közlekedést és fűtést támogathatják majd a tagállamok. A vétóval a kormány a saját szegénységi bizonyítványát állítja ki, hiszen ha az elmúlt 10 évben megtörténtek volna a szükséges épületszigetelések és tömegközlekedési fejlesztések, akkor a kvótarendszer sokkal kevesebb embert érintene.

A klímaváltozás nem csak egy távoli fenyegetés, hanem a jelen valósága, ahogy ezt a német és belga áradásokban meghalt 70 ember is jelzi. Ha most nem hozunk valódi klímavédelmi intézkedéseket, annak nagyon súlyos ára lesz. Felszólítjuk a kormányt, hogy a vétó helyett a még szigorúbb intézkedéseket képviselje!”

Összesen 90 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
molnarat
2021. július 19. 14:34
Ha nem egy dilettáns kamu zöld lenne, akkor talán elolvashatná a zöld szervezetek kritikáit, melyek rossznak találják a brüsszeli javaslatot, mivel az az érdemi cselekvésre képtelen polgári lakosságra akarja hárítani a költségek jó részét ("nyilván" ebben szerepe sincs a Brüsszelben lobbizó multiknak). Jól mutatja ez, hogy miért nem lehet ezeket az embereket a hatalom közelébe engedni.
ami személyes
2021. július 18. 16:48
Olvasom, az osztrákok már kikutatták, hogy Paks földrengésveszélyes . Na akkor se atom, se vízi-erőmű, se gáz, se szén, se szalma,se kukorica szár . Egyedül marad a nap, meg a szél néha és a lakossági közműdíjemelés és persze az emberi jogok kiterjesztése a nem változtatásra . Na , vasárnap délutánra ez elég is lesz.
patópál
2021. július 18. 16:44
"A fosszilis energia megdrágítása nem az emberek megsarcolása, hiszen ha csökkentenénk a munkát terhelő adókat, akkor az összes adóteher nem növekedne." 1) Nem a lószart nem, a fosszilis enegriahordozók ára MINDENT magával ránt, hiszen mindent szállítani kell, ezt semmiféle SZJA-csökkentés nem kompenzálja. 2) Ha így is lenne, semmi értelme nem lenne az intézkedésnek, hiszen ezáltal az állam csak egyik zsebéből rakná át a másikba a pénzt. Hazug kurva.
DE JÓ
2021. július 18. 15:10
Egyszerre gyalázatosan dilettáns és szándékosan hazug. "A fosszilis energia megdrágítása nem az emberek megsarcolása" Hát mi a franc? Egy olyan országban, ahol a lakossági hőenergia felhasználás 70-80%-a földgáz alapú... A cégünknél 100%-os vagy még nagyobb energiaköltség növekedést várunk. Alig várjuk, hogy otthon is így legyen... Támogatások? A mai alternatív rendszerek támogatások nélkül életképtelenek, mert nagyon drágák, ezért az energia árát nagyon gyorsan, nagyon magasra fogják emelni a támogatások mind gyorsabb kivezetése érdekében. Alig várjuk minden magyar faluban és lakótelepen... "hiszen ha csökkentenénk a munkát terhelő adókat, akkor az összes adóteher nem növekedne" Aha, eddig mást sem hallottunk tőletek, mint az adók növelését, elvtársnő. (ld. SZJA növelés, ld. világ minimum adó, ld. az általatok fasiszta ellés ösztönzőnek nevezett családi adókedvezmények eltörlése, stb., stb.) "Magyarországon a benzin és dízel fogyasztása 14%-kal csökkenhet " Aha, persze. A mai villanyautós technológiai szint: egy éjszakás töltések, 10-30 perces, akku rongáló gyors töltések, -20 fokban alig használható akkumulátorok, eszetlen ritka(!)földfém bányászat, 100-150 ekm után az autó értékének nagyobb részét jelentő akkuk kidobhatók, az áramellátó és erőművi hálózat elképesztő méretű, drága és nyersanyag igényes fejlesztést igényel. Ilyen módon a lakótelepeken lakók, az éjszaka a házak körül parkolók hogyan fognak autózni? Sehogy! Így szavazzatok rájuk. "minden hatodik-hetedik utat inkább tömegközlekedéssel tesznek majd meg" Aha, alig várjuk, hogy a bevizelő hajléktalanokkal, drogosokkal, cigány bandákkal, csőcselékkel telerakott bölcsész mennyországban élvezhessük, a bűzt, a mocskot és az agressziót az aluljárókban, a buszokon, a villamosokon és a vonatokon. Az energia szektor humán értelmiség által hajszolt erőszakos zöldítése éppen olyan kártékony, mint a többi, társadalom átalakító, káoszt hozó lázálmuk. De jó, hogy nem ők kormányoznak !!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!