„Rögvest előkelő helyre is ugrott a sikerlistákon, ami nem csoda – nem sok balliberális és/vagy ateista újságíró és influenszer van ebben az országban, aki ne promózta volna ezerrel az opuszt az elmúlt hetekben. Mármost könnyen lehet, hogy fundamentalista, előítéletes katkó vagyok, de ha az a macskás dékás reklámozza nekem lelkesen a könyvet, aki egyébként minden egyes keresztény ünnepen prosztó Facebook-posztokkal törli a lábát Szent Istvántól Szűz Máriáig mindenbe, ami szent, ellenben érinthetetlen istennőként tiszteli a totalitárius klerikalizmustól rettegő Dobrev Klárát, az sajnos valahol legbelül bizalmatlanná tesz.
A nemhívők körében persze valóban szenzációként hathat egy könyv, amelyben egyházi botrányok jelennek meg részletekbe menően leírva, egy gyakorló keresztény azonban eddig is tisztában volt a Gonosz működésével. Hiába állítja a szerző lépten-nyomon, hogy „a hívők szerint” a pap Krisztus képmásaként soha nem tesz rosszat: ez sajnos fatális tévhit lehet. A katekizmus konkrétan leszögezi, „Krisztus jelenlétét a szolgában nem úgy kell érteni, mintha minden emberi gyöngeség, az uralkodhatnámság, a tévedések, azaz a bűn ellen védett lenne” – kizárólag a szentségek azok, amiket a pap egy az egyben Krisztus szolgájaként szolgáltat ki, s így nem tud a bűneivel elrontani. Minden másban elbukhat. Főleg, mivel a Gonosznak kifejezetten érdekében áll őt kísértenie. És főleg, ha a világ (inkluzíve progresszív kereszténység) azt duruzsolja neki sima modorú kígyóként, hogy a cölibátus egy embertelen béklyó, s hogy a jófej pap házasságot köt a korszellemmel.