Ideje számba venni a tényeket

2021. június 18. 09:54

Azt a hazugságot, hogy mintha most lennének először dugók a belvárosban, tán cáfolni sem érdemes, annak biztosan nem, aki ebben a városban él.

2021. június 18. 09:54
null
Karácsony Gergely
Karácsony Gergely
Facebook

„Először is: a fővárosi fejlesztések valóban okoznak kényelmetlenséget az autóval közlekedőknek, ezért megértésüket kérem. A Lánchíd felújítása, a rakpart megújítása, majd a Blaha Lujza tér megszépítése hosszú idő óta esedékes, elkerülhetetlen fejlesztések. Ezeket az előző városvezetés is megígérte vagy tucatszor, aztán nem történt semmi; mi megcsináljuk. Azért most, mert nem csak a nagy beruházások előkészítéséhez kell némi idő, de a pandémia, az építőipar megtorpanása is befolyásolta az előkészítést, a munkálatokat pedig nyárra, az iskolai szünetre időzítettük, éppen annak érdekében, hogy az elkerülhetetlen kényelmetlenségeket, amennyire lehet, csökkentsük. Ezekért a kényelmetlenségekért egy megújuló, élhetőbb várost kapnak a budapestiek, sok évtizedes adósságot törlesztünk feléjük, sok év tétlenséget pótolunk most cselekvéssel.

Azt a hazugságot, hogy mintha most lennének először dugók a belvárosban, tán cáfolni sem érdemes, annak biztosan nem, aki ebben a városban él. Folyamatosan követjük, elemezzük a forgalmi adatokat: érdemes megnézni a csatolt térképet, ami a ma reggel 7 óra 58 perces állapotot rögzíti. A térkép a belvárosban a szokottnak mondhatónál talán némileg nagyobb torlódást mutat, lassabban, de lehetett közlekedni reggel autóval. De az M0-ás totálisan elesett.

Ha az ember ránéz autó navigációs alkalmazásokra, esetleg autóban ül, tapasztalhatja, hogy már reggel 10 km-es sor áll az M0-ás autóúton a hárosi Deák Ferenc híd újbóli javítására miatt. Ez egy olyan kormányzati beruházás, ami húzódik-halasztódik, mint a rétes tészta, és az istennek sem akar véget érni. A budapesti közlekedési helyzeten tehát a felújítások mellett érdemben ront az, hogy nem lehet elkerülni a várost. Az békeidőben sem normális, hogy a város elkerülése csak a fizetős M0-áson lehetséges, de most a hárosi Duna-híd újbóli részleges lezárása miatt – a tavaly(!) felújított M0 hídon van megint lezárás – sokan kényszerülnek, hogy Dél-Buda és Dél-Pest útjain közlekedjenek az elkerülő helyett. A bosszantó az, hogy az M0-ást érintő lezárások semmilyen fejlesztést nem jelentenek, csupán egy elfuserált kivitelezést javítanak többedik alkalommal.

A forgalmi tapasztalatok alapján az iskolai szünet elindulásával valamelyest talán csillapodni fognak az elmúlt napok belvárosi torlódásai. Az M0-áson tapasztalt hatalmas dugók azonban rontani fognak az esetlegesen javuló belvárosi helyzeten befelé terelve a várost egyébként elkerülő forgalmat. Itt az ideje, hogy a kormány ne – vagy esetünkben inkább úgy reális: ne csak – kampányhazugságokat terjesszen, hanem tegye a dolgát, és csinálja meg végre, amibe belekezdett. Ezúttal jól, hogy ne kelljen újra és újra javítgatni, ha kérhetem.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 108 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zsolt75
2021. június 19. 00:05
Szádba vetted te már rég.
kitiltott
2021. június 18. 20:29
Honnan tudnád hogy mikell a Budapestieknek ha mégsem kérdezd őket? A Budai autós családok nem tudnak biciklivel közlekedni. A biciklit meghaladta az idő kiváló sport és szabadidő eszköz hétvégén. De nem alkalmas családi bevásrlásokra pl amikor a gyereknek ruha vagy cipő kell. Nincs annyi BKV eszköz hogy felvegyen 800ezer Budai embert
Edvind Johnsson 4.0
2021. június 18. 19:47
Valóban, régebben is voltak dugók, de amióta Judapest vörös rongyokba öltözött lumpenprolijainak köszönhetően főpolgármester lettél, azóta folyamatosan dugóban ülünk.
írmag
2021. június 18. 19:35
"Ideje számba venni a tényeket", ugyanazon az alapom, ahogy sopánka tette a legények elejével! Ez a kommunista kiáltvány a 21. században? Tények? Nektek és tőletek?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!