Megkezdődtek az 5-ös metróvonal próbafúrásai

2021. április 14. 14:42

Kezdődhet a ráckevei és a csepeli hévvonalak bevezetése a Kálvin térig.

2021. április 14. 14:42
null

„A csepeli és ráckevei hévvonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és

Ha a terv megvalósul, városon belül is kényelmesebben és gyorsabban közlekedhetünk majd” – kezdi Facebook-bejegyzését Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

50 méterenként csaknem 100 próbafúrás

A politikus azt írja, hogy az első lépés a ráckevei H6 és a csepeli H7 hévvonalak bevezetése a Közvágóhídtól mélyvezetésű alagútban a Kálvin térig. Hozzátette: Az ehhez szükséges első próbafúrásokat most végezték el a Kálvin téren. „A tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végzünk el egy hónap alatt. A fúrásokkal 70-30 méter mélyen vizsgáljuk a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit.”

A cél Fürjes szerint, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei hév utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői hévvel közlekedők az Örs vezér terén. Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, írta, amellyel létrejön az 5-ös metró. E

kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely és a Fővárosi Önkormányzat,

közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, közölte az államtitkár.  

Szakmai konszenzus

Hangsúlyozta: „A külső kerületekből és az elővárosokból naponta 1 millió ember érkezik be Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, a dugók mindennaposak. A kormány elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra egy három elemből álló megoldással kell válaszolnunk: 

1️. Javítanunk kell a budapesti tömegközlekedést, főleg kötöttpályán (Vasút, HÉV, villamos).

2️. Szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és körúti elemekre.

3️. Meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, hogy le lehessen tenni az autót és kényelmesen át lehessen váltani közösségi közlekedésre.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
héttörpe
2021. április 14. 20:46
Mikor fejezi be az Orbán kormány a fővárosi seggek fényesrenyalását? A faszt ezeknek, nem 5-ös metrót.
Mátyás01
2021. április 14. 16:42
A kormány azonnal fejezze be a budapestiek megkérdezése nélkül diktatórikusan megkezdett össze-vissza furkálást, és adjanak egyenes választ arra, hogy miért akarnak a föld magján keresztül egy újabb kínai selyemutat fúrni, ami 28 ezer év alatt fog megtérülni. Kiabálta fejhangon egyszerre Szabó Tímea Karácsony Gergellyel.
Akitlosz
2021. április 14. 15:29
Van valami térkép már arról, hogy pontosan merre fog vezetni ez az 5-ös metróvonal, hol lesznek az állomások?
Párhuzamos különvélemény
2021. április 14. 15:26
Majd megfúrja ezt is a Karigeri...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!