A Magyar Köztársaság és a köztársaság alkotmánya

2021. április 24. 13:53

Magyarország személyes önkényuralom.

2021. április 24. 13:53
Lengyel László
Népszava

„Az uralmat egyetlen személy, nem intézményeken, hanem személyes kinevezetteken keresztül önkényesen gyakorolja. Egyes mérvadó vélemények szerint Magyarország már 2010-11-től, a nem jogállami és nem legitim alaptörvénnyel, a köztársaság eltörlésével megszűnt jogállami demokrácia lenni. Más álláspontok szerint az ország fokról-fokra, az alkotmányos ellensúlyok, az állampolgári alapjogok kiiktatásával, majd a vészhelyzeti rendszabályokkal vált tekintélyuralmi rendszerré.(...)

Ha az egyesült ellenzék képes abba belenyugodni, hogy saját széttartó és nem megalapozott programjai és részben politikusai nélkül alakul egy ellenzéki szakértő árnyékkormány 2021 őszén, majd válság-kormányoz és reformokat indít 2022 és 2024 között, a következő politikai ciklus közepéig, akkor nemcsak győzelemre, de valódi rendszerváltozásra is van esély. 2024-től jöhet a politikai kormányok normális váltógazdasága a IV. Magyar Köztársaság demokratikus jogállami keretei között.

Csak egy tekintélyes és hiteles civil árnyékminiszter tud leülni a mai belügyminiszterrel, hogy tárgyaljon a választások tisztaságáról, a törvényes eredmény elismeréséről, az erőszakszervezetek féken tartásáról, a közrend, közbiztonság fenntartásáról. Csak a társadalom és a szakmai közvélemény által elfogadott árnyék-egészségügyi miniszter tárgyalhat az egészségügyi vészhelyzetről. Csak ilyen tekintélyű árnyék-pénzügyminiszter tud tárgyalni a gazdaság biztonságos átadásáról, különös tekintettel a tulajdonok kezeléséről. Csak az árnyék-önkormányzati miniszter lesz képes a központi és az önkormányzati rendszer folyamatos működtetésének megvitatására.

És csak a végre magára találó Szabad Városok Szövetsége, a civil szervezetek dinamikája lesz képes nekilendíteni a választókat. S végül, a Szabadsajtó Szövetsége, vagyis annak a független sajtónak a közössége, amely nemcsak egyszeri alkalommal lép fel, hogy ellenőrizhesse, mi történik a kórházakban, hanem közös intézményben, szolidaritást vállalva egymással, egyeztetve harcol a sajtó szabadságáért és a demokratikus, jogállami, európai Köztársaságért.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 101 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kaltran
2021. április 25. 14:30
Vedd be a gyógyszered Laca!
írmag
2021. április 25. 10:50
A Lengyel, a magyar két jóbarát, a böszme és önmaga.
vip era
2021. április 25. 09:02
Bizonyos szempontból szerencse,hogy az ellenség oldalán Lengyel,Kéri,és hozzájuk hasonló szellemi színvonalú ősbölény megmondóember osztja az észt. Velük csak nevetségessé válni leszerepelni lehet.
Berecskereki
2021. április 25. 08:46
,, A politikailag és ideológiailag rendkívül megosztott, szakpolitikailag kevéssé hiteles, válságkormányzásra és általában a rendszerváltó kormányzás nehéz feladataira felkészületlen ellenzéki pártok eddig nem tudták meggyőzni saját szűk szavazótáborukon túl a választókat, hogy nemcsak a választásokat képesek együtt megnyerni, de kormányzásra is alkalmasak.,, - írja Lengyel László. Ebből arra lehet következtetni, hogy Lengyel László azt állítja, az eddigi kormányok szakpolitikailag alkalmatlanok voltak. Az azonban nem derül ki, hogy csak a baloldali, vagy jobboldali kormányok voltak ,,szakbarbárok,, vagy mindegyik. Kérdés. Hogyan lehetséges, hogy a választást megnyert párt, pártok nem tudtak szakértői személyekből kormányt létrehozni? A jelenlegi választási rendszerben pártok jelöltjeire szavazunk, így hogyan képzelhető el, hogy pártoktól független kormány jöjjön létre? Ezért badarság amit az ,,Árnyékkormány és civil szakértői kormány,, szakasz tartalmaz. 1987 évben Antal László–Bokros Lajos–Csillag István–Lengyel László–Matolcsy György nevéhez kapcsolódik a Fordulat és reform c. írás http://real.mtak.hu/17691/1/Kszemle_CIKK_1510.pdf. Közülük Bokros Lajos, Csillag István, Matolcsy György volt miniszter, a többiek pedig valamilyen tisztségben kapcsolódta a kormányhoz. Ők sem voltak szakértők? A kormányok mögött mindig pártok állnak, pártok tesznek javaslatot a megválasztásukra és az általuk alkotott többség szavazza meg őket. Lengyel László el tudja képzeli, hogy a gyakorlatban a győztes pártól/pártoktól független kormány jöjjön létre? Amennyiben igen, akkor miért szavazunk pártlistákra és prdt delegáltakra? Szerintem ez a fejezet is bullshit Lengyel László írásában.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!