Online petíciót indít a Párbeszéd

2021. március 25. 20:32

Korszerű vasúti személyszállítást az értelmetlen és drága Budapest-Belgrád tehervasút építése helyett .

2021. március 25. 20:32
Kenéz István
MTI-OS

„Az Orbán-kabinet egyik legmeghökkentőbb húzása a Kínából indult világjárvány idején a kínai hitelből, kínai cégek által, kínai érdekből felépítendő Budapest-Belgrád vasútvonal építésének felgyorsítása. A projekt már most 600 milliárd forintnál jár, úgy, hogy az építkezés még el sem indult, és természetesen Orbán Viktor telekszomszédja, az Orbán család állandó üzlettársa, Mészáros Lőrinc is érdekelt az üzletben.

Ha a projekt megvalósul, ez lesz Magyarország legmagasabb kilométerárú vasúti beruházása: másfélszer annyiba kerül, mint az eddigi legdrágább, holott a létező legegyszerűbb terepen halad, az Alföldön, hidak, viaduktok és alagutak nélkül.

Tudjuk, hogy a hitel Kínából jön, de a magyar adófizetőknek kell kifizetniük, mert a beruházás soha nem fogja kitermelni a saját árát. Tudjuk, hogy kínai cégek építik, az eredeti szerződés szerint 85 %-os kínai és 15 %-os magyar részvételi aránnyal.

Tudjuk, hogy erre a beruházásra nincs semmi szükség. Nem volt már korábban sem: maga Orbán Viktor, illetve Szijjártó Péter is csak annyit tudott felhozni magyarázatként, hogy az új vasúton majd gyorsabban ér ide a kínai áru a görög kikötőkből. Nem lenne jobb helye annak a 600 milliárdnak mondjuk a gazdaságmentő csomagban?

Ismerjük a kormány hamis állításait a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban. Hallottuk a munkahelyteremtést említő szólamokat. Ez a vasút azonban elsősorban Kínában fog munkahelyeket teremteni.

Azt, hogy mekkora gazemberségre készülnek, éppen az mutatja, hogy az építkezést megkönnyítő és az iratokat titkosító törvénymódosítást ugyancsak a járvány idején, Semjén Zsolt éjszakai csomagjában nyújtották be, azt remélve, hogy senki sem fogja észrevenni. Ha így gondolták, a számításuk nem jött be. Látjuk, hogy mit akarnak tenni, és hogy még az alkotmányellenes titkolózástól sem riadnak vissza a céljaik érdekében.

A Párbeszéd ezért online petíciót indít arról, hogy a kormány állítsa le a Budapest-Belgrád tehervasút építését, és ne költsön csillagászati összeget a nem létező teherfuvarozásra, hanem a személyszállítást modernizálja a helyi igények szerint. Teremtse meg Budapesttel a korszerű, kényelmes, gyors vasúti összeköttetést a Pest megyében, agglomerációban, vidéken lakók számára. A Budapest-Belgrád vasútvonal helyett korszerű vasúti személyszállításra van szükség!”

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2021. március 26. 12:25
omnibusz szia
jantar
2021. március 26. 11:22
Magyarországon a vasúti teher szállítás volt mindig nyereséges. A személy szállítás veszteséges volt mindig is. Ráadásúl a vonat nem veheti fel a versenyt az autóval, hacsak nem áll meg mindenkinek a háza előtt és akkor jön amikor őneki kell. Bár jó volna vonattal járni, de a mai ember annyira kényelmes, hogy kapuját nem nyitja ki, hogy beálljon az udvarára az autójával. Ezek az emberek nem mennek a vonathoz az állomásra gyalog. Persze este elmegy futni, vagy sétálni, de a vasúthoz nem. Természetesen a gk-nak nagy előnye, hogy bármikor rendelkezésre áll és háztól-házig, képzeljünk csak el egy nagyobb bevásárlást.
OberEnnsinnen
2021. március 26. 10:34
éN MEG AZT MONDOM, A VASÚTRA SZÁNT PÉNZBŐL ÉPÍTSENEK AZ ORSZÁGBAN A sZEGED-hÓDMEZŐVÁSÁRHELY villamosvonal mintájára összekötő vonalakat. és minden építse Mészáros, ha ő nem ér rá, más, csak egy kikötésem van: magyar legyen.
PTYA
2021. március 26. 10:14
"Ez a vasút azonban elsősorban Kínában fog munkahelyeket teremteni." Ha erről egy picit bővebben tudna valamit írni, "közgazdász" et.?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!