„Az Orbán-kabinet egyik legmeghökkentőbb húzása a Kínából indult világjárvány idején a kínai hitelből, kínai cégek által, kínai érdekből felépítendő Budapest-Belgrád vasútvonal építésének felgyorsítása. A projekt már most 600 milliárd forintnál jár, úgy, hogy az építkezés még el sem indult, és természetesen Orbán Viktor telekszomszédja, az Orbán család állandó üzlettársa, Mészáros Lőrinc is érdekelt az üzletben.
Ha a projekt megvalósul, ez lesz Magyarország legmagasabb kilométerárú vasúti beruházása: másfélszer annyiba kerül, mint az eddigi legdrágább, holott a létező legegyszerűbb terepen halad, az Alföldön, hidak, viaduktok és alagutak nélkül.
Tudjuk, hogy a hitel Kínából jön, de a magyar adófizetőknek kell kifizetniük, mert a beruházás soha nem fogja kitermelni a saját árát. Tudjuk, hogy kínai cégek építik, az eredeti szerződés szerint 85 %-os kínai és 15 %-os magyar részvételi aránnyal.
Tudjuk, hogy erre a beruházásra nincs semmi szükség. Nem volt már korábban sem: maga Orbán Viktor, illetve Szijjártó Péter is csak annyit tudott felhozni magyarázatként, hogy az új vasúton majd gyorsabban ér ide a kínai áru a görög kikötőkből. Nem lenne jobb helye annak a 600 milliárdnak mondjuk a gazdaságmentő csomagban?
Ismerjük a kormány hamis állításait a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban. Hallottuk a munkahelyteremtést említő szólamokat. Ez a vasút azonban elsősorban Kínában fog munkahelyeket teremteni.