A trükk egyszerű. Vedd a szeretet fogalmát mai, köznapi értelmében, tágítsd ki határtalanná, s vetítsd ki a kereszténységre, sőt vetítsd vissza az egész zsidó-keresztyén hagyományra. Magyarán, kreálj egy szeretetfogalmat, amely köszönőviszonyban sincs a bibliai szeretetnek a férfira, a nőre, a családra vonatkozó fogalmával, s ezzel a módszerrel átírható az Írások értelmezésének évezredes hagyománya. A szeretet bibliai tartalma ugyanis nem önkényes emberi döntésen alapul, hanem azon a megismerésen, amelynek birtokába az ember Isten önközlése nyomán jut, s ahogyan erről az Ó-és Újszövetség beszámol. Nem véletlenül a legfőbb parancsolat: »Szeresd azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből!« Nos, a bibliai beszámoló olyan Istenről tud, aki férfit és nőt teremtett, hogy ketten alkossák az embert. Azt az Istent kell tehát szeretni, akinek az akaratából van férfi és nő. Ennek a ténynek az átírása a keresztény szeretet nevében egész egyszerűen a zsidó-keresztény civilizáció egyik alaptételének a meghamisítása.
Ettől még természetesen óriási kihívás a nem hagyományos szexuális identitású emberekhez való szeretetteljes viszony, ideértve a család és az örökbefogadás kérdését is. De üdvös lenne, ha az Alföldi által is előadott liberalizmus nem a zsidó-keresztény hagyomány kisajátításával akarná vélt igazságát képviselni.”