„Alig pár napja javasoltam, hogy a Facebook fizessen a felhasználóknak és a médiának, amiért adataikat és híreiket használja. Ez a gyakorlat nem példa nélküli, hiszen már két ország is arra készül, hogy kötelezze a nagy techcégeket, hogy fizessenek. Most pedig az USA egyik állama, Maryland is arra készül, hogy igazságot szolgáltasson.
Köztudott, hogy a techcégek többször elkerülték már az adófizetést, és kihasználják, hogy pár ország adóparadicsomként adóelkerülést biztosít nekik. Ezen változtat most Maryland. A törvényhozás felülírva a kormányzó vétóját megszavazta, hogy a globális reklámbevételtől függően legfeljebb 10 százalékos adót vessenek ki a digitális reklámokra.
Az adófizetésre való kötelezés leginkább a techóriásokat érinti: akinek 100 millió és 1 milliárd dollárt közé esik a globális reklámbevétele, az csak 2,5 százalékos reklámadót fizet, de akié meghaladja a 15 milliárd dollárt, mint például a Facebook és Google esetében, az már 10 százalékot.
Egyértelmű, hogy az most a politika dolga, hogy igazságos egyensúlyt teremtsen a rendszerben. A techcégeknek is ugyanúgy adót kell fizetniük, mint bármelyik másik vállalkozásnak, kompenzálniuk kell azokat az embereket és iparágakat, amelyeket eddig kihasználtak. Ezért rövid időn belül EU-s szintű, szabad és igazságos Facebook-törvényre van szükségünk”.