„Ha a kormányzati kommunikációt továbbra is a már megszokottá, tehát máris elfogadottá váló militáns hangnem uralja majd, akkor nem lesz rajta mit csodálkozni, ha a honvédelmi, hadügyi és katonai szakkifejezések idővel a kereskedelemben és a reklámiparban is megjelennek. Ez régen is így volt, most miért történne másképp? A minap, amikor a hazánkat tíz éve kormányzó Legfőbb Hadúr a koronavírus ellen folytatott harc (mit harc, háború!) újabb állomását ismét egy militáns kifejezéssel adta tudtára mindeneknek, nekem mint nagy sörivónak rögtön eszembe jutott az Első Magyar Részvény-Serfőződe leleményes plakátszövege 1916-ból.
Az első világháború véres évében vagyunk, több százezer magyar katona harcol a frontokon, az újságok tele vannak háborús táviratokkal és távirati stílusban megfogalmazott haditudósításokkal. A fronton patakzik a vér, a propaganda pedig mámoros a várható győzelemtől. E háborús sajtónyelvet felhasználva az Első Magyar Részvény-Serfőződe akkori kreatív csapata a következő hirdetést tette közzé országszerte: »TÁVIRAT. TAVASZI RÉSZVÉNYSÖR MEGÉRKEZETT, ELLENSÉG MEGADTA MAGÁT.« Nekem ez utólag nagyon tetszik, habár amikor ezt a reklámszöveget elolvastam, a nevetésem nem volt túlságosan őszinte. Tudtam azt, amit az akkori sörivók még nem sejthettek: hogy az első világháború legkevesebb 600 ezer magyar katona vesztét okozza.”