Nem lepődtünk meg

2021. január 28. 14:35

A Fidesz megint érdemi egyeztetés nélkül hozta meg döntéseit.

2021. január 28. 14:35
Ujhelyi István
Ujhelyi István
Facebook

„Azt javasoltam néhány napja, hogy mielőtt a kormány dönt a korlátozások meghosszabbításáról, üljön le az érintett szakmák képviselőivel és gondolják közösen át a hatályos korlátozásokat, azok esetleges enyhítését. Nem lepődtünk meg, a Fidesz megint érdemi egyeztetés nélkül hozta meg döntéseit.

Az EP turisztikai szakbizottságának alelnökeként a lehető legtöbb érintettel és őket képviselő szervezettel egyeztetek, mert a leginkább bajban lévő munkaadók és munkavállalók nem maradhatnak segítség nélkül.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 46 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bakter80
2021. január 29. 08:57
Nem hiszem el! Te ennyire hülye vagy vagy csak imitálod!
rókabácsi
2021. január 29. 08:47
megint bakot lőttél pisti! a szakemberekkel konzuétálva hozta meg a döntését! vagy szerinted a az üzlet tulajdonosokat kellett volna megkérdezni!? mert ti ezt tettétek volna? és ha ztánna baj van! rákenitek rájuk a balhét! na ennyit tudtok hülyéim!
pot_ember
2021. január 29. 06:35
Úgy megy nyugaton is minden egyes érintettet megkérdeznek akarnak -e korlátozásokat. Pista ezt magad se hiszed el!
bagira
2021. január 29. 00:09
LEGTÖBB EMBERNEK ERRŐL FOGALMA SINCS - DE IGAZ!!! Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc olyan szerződéseket kötött külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát mind a mai napig nyögjük. Kik is voltak a szerződő (kedvezményezett) cégek? Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. koncessziós társaságot 2004-ben a PPP (köz- és magán-együttműködés) projektek területén vezető német Bilfinger Berger BOT GmbH, az osztrák piacon több mint 125 éve jelen lévő Porr Infrastruktur GmbH, és a főként Közép-Európában tevékenykedő Swietelsky International Baugesellschaft 2002-2010-közti beruházásait a fenti cégek vitelezték ki. A beruházásoknak 90%-át. egy jól kitalált PPP -konstrukcióban valósították meg. Mi ennek a lényege? Ezzel a PPP -konstrukcióval mindenki jól járt csak az állam fizetett rá de keményen. Az építőipari cég megépíti a beruházást. Átadás után az építő cég tulajdonába kerül a megépített létesítmény. Az építményt a tulajdonos bérbe adja az államnak. Bármennyire is meglepő, Gyurcsányék még az autópályákat is eladták a külföldi befektetőknek. Az autópálya-matrica októbertől 500 forinttal, januártól pedig az e-útdíj 5,8 százalékkal emelkedik majd. Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy hová kerülnek az útdíjrendszerbe befizetett összegek? Nos, a válasz nagyon egyszerű. A közutak használata pénzbe kerül, a múlt évben összesen 216 milliárd forintot jelentett mindez. Az útdíjrendszer 2018-ban pedig nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek. Azaz termelne, de a bevételek jelentős része elmegy Gyurcsány előnytelen szerződéseire. Többek között az is kiderült, hogy a közutak fenntartása megközelítőleg 80-90 milliárd forintba kerül, de emellett az államnak évente ki kell fizetnie egy 110 milliárdos koncessziós díjat az autópályák tulajdonosainak. Így az M5-ös és az M6-os autópályák, hidak és egyéb létesítmény építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és 2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések nagy része. Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie. Ezen beruházásokat egy jó-pár év múlva a szerződések lejárta után az állam megvásárolhatja a piaci áron a tulajdonostól. De honnan vette a külföldi építő a beruházáshoz szükséges pénzt? Mivel a beruházás az ország területén épül ezért az országnak járó EU-s támogatásokat igénybe vette. Így épült meg mintegy 3500-milliárgos beruházás 2002-2010-közt. A mai napig fizeti az állam a több száz milliárdos évi bérleti költséget. Ezekből a beruházásokból a nemzeti kormány 2018-ig mintegy 1250-milliárdos létesítményt megvásárolt. A maradék több mint 2250-milliárdos értékért tovább kell fizetni a bérleti díjat mindaddig míg a a szerződés le nem jár és akkor állam megvásárolhatja ezeket a létesítményeket is. Sajnos a lakosság ezekről a zseniális üzletekről mit sem tud.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!