Hiába lett Dopemanből alternatív köztársasági elnök, csak nem lett belőle önkormányzati képviselő, hiába támogatta ambíciójában a Magyar Szocialista Párt. Nem telt meg a hakninaptár, régi szövegeinek színvonalát meg sem közelítő, rendszerellenesnek szánt produkciójára nem mutatkozott tömeges kereslet, s az ellenzéki választók közéleti rokonszenve egyik vállalkozását sem pörgette be – sem a DopeHitelt, sem a DopeIngatlant, sem a DopeHajkert, sem a DopeKozmetikát. A magát mindig is győztes farkasnak látó egykori hiphopsztár a kereskedelmi tévék celebrotációjából is kikopott – a műsorok szerkesztőinek túl balhés, túl politikus figura lett.
Keserűsége érthető: nála kevésbé tehetséges és kevésbé karizmatikus közszereplők fényesen megélnek az ellenzékiségükből, ő meg nemcsak, hogy nem tudott leülni a nagyok asztalához, de folyamatosan hülyének is nézték – a „megyünk lopni” proliságában reprezentálódó személye az ellenzéki értelmiség zömének vállalhatatlan volt. Azt reméltem, hogy életének boldogabb és sikeresebb szakaszába lép azzal, hogy beiratkozik A Tan Kapuja Buddhista Főiskolára.
A fent idézett Mandiner-interjú tartalmának ismeretében ma már egyértelműen kijelenthető, hogy ez a reményem csúfosan meghiúsult: Pityinger László buddhizmust hallgatott, de szolgaságot tanult. Talán van olyan kő, amelyet nem lehet csiszolni, mert törik. Elképzelhető, hogy Dopeman kellően alázatos bocsánatkérésével azt a bevételeiben mutatkozó űrt próbálja betölteni, amelyet az elszivárgó kreativitás hagyott maga után. Persze az is lehet, hogy alázatos hűségesküje nem egyéb, mint egy dacos gyerek lázadása, amiért nem választották meg őrsvezetőnek az 5/C osztályban.
Akárhogy legyen is: azzal a kijelentésével, hogy az Orbán-szobor fejének rugdosásával megbántotta a miniszterelnököt, »mint érző lényt«, és fájdalmat okozott a királyi családnak, Dopeman hiphopgyökereit feledve a Romana regényújság velejéig gejl műfajába hatol – olyan megtéréstörténetet prezentál, amelynél sziruposabbal és hazugabbal még a nagymester, Schobert Norbert sem tudna előállni. Az egykori alternatív köztársasági elnök, a közösségi média hajdan volt ellenzéki véleményvezére önvizsgálatára olyan indokot talált, amelynek nyomán itt és most abba is hagyhatja közéleti tevékenységét, ha ugyanis tovább mélyül a buddhizmus életgyakorlatába, hamarosan az is világossá válik számára, hogy nemcsak hungarocell műanyagfejek rugdosásával lehet érző lényeknek fájdalmat okozni, hanem bármilyen, alaptalan vagy jogos kritikával. Persze erre az alattvalói alázatra nem formálhat igényt Dopeman valamennyi honfitársa vagy bármelyik hazai közszereplő – ez csak a királyi családnak jár.
Dopeman nem pusztán kiiratkozott kulturális és politikai törzséből, nem pusztán két korábbi szerepét, a VIII. kerület proli hiphopfenegyerekét és a rendszerellenes lázadót tagadta meg, de egyetlen percet sem tudott autonóm módon eltölteni: rögtön a Kárpát-medence teljhatalmú urának lábához dörgölőzött. Hiányzott a gazdaszagú csizma, az asztalról lehulló csont és az ostor, amely utat mutat – aligha kell vallásfilozófusnak lenni ahhoz, hogy érződjék: ez nagyon nem Buddha útja. Elég a kapitalizmusból meg a polgári sorból – jöjjön a feudalizmus, és jöjjön a hűbér! A nemzeti együttműködés rendszere nem Dope Hitel, és nem DopeIngatlan: Pityinger László abban bízik, hogy Kóka János és Szili Katalin mellett neki is jut majd egy rongy, amelyre leheveredhet – és ebben aligha téved. Sosem értettem, hogy valakinek, aki Al Caponéra és Pablo Escobarra példaképként tekint, ugyan mi baja lehet Orbán Viktorral. Többé már semmi – Pityinger László végre követi az értékrendjét: az életérzés, hogy »megyünk lopni«, igazán csak nagyban jó”.