„Jellemzően a színházi életben érezhető az a megosztottság, ami most a modellváltás körül kirobbant. A filmintézetben valamivel békésebb a helyzet?
A filmeseknél valóban nyugodtabb állapot tapasztalható: sok osztályvezető tanárral és oktatóval megegyeztünk a továbbiakról, nyilván a legtöbbeknek az az érdeke, hogy haladjon az oktatás. A tanárok között vannak egykori iskolatársaim, akikkel jó baráti hangvételben beszélgettünk, ám egyes tanárok egyáltalán nem kommunikálnak velünk. Az operatőrök most nehéz helyzetben vannak, mert a veszélyhelyzet miatt be kellett zárnunk a műtermet, így nekik elég sok bepótolnivalójuk lesz. A filmoperatőr master és a filmrendező master szak október 14-én bejelentette, hogy passziválja a félévét, ezzel keresztfélévesekké váltak, és a tavaszi szemeszterben elölről kezdik az egészet. A többi filmes és a televíziós osztályokkal lényegesen jobb a viszony, az ott tanító oktatók is folytatni kívánják a munkát.
Hogy értsük azt, hogy bizonyos tanárok nem állnak szóba önnel? Semmiféle kommunikáció nem zajlik önök között november vége óta?
Az eddigi megkeresésünkre vagy nem, vagy olyan formán reagáltak, hogy maguk előtt mint pajzsot tartották az egyetem Minőségmenedzsment Tanácsát, ezen keresztül válaszoltak. Mi azonban közvetlenül velük szerettünk volna beszélgetni. Sajnálom, hogy így alakult, de továbbra is nyitott vagyok a tárgyalásokra.
(...)
Enyedi Ildikó lezárta a BA képzést, és a mastert nem vitte tovább. Ő úgy fogalmazott, visszamenne az egyetemre oktatni, ha úgy látja, az intézmény autonómiája nem sérül. Visszavennék?
Tárt karokkal fogadunk mindenkit.
Miben látja a koncepcióváltást, aminek meg kell történnie az egyetemen?
A technikai eszközök és a műterem tekintetében látom a legnagyobb elmaradást. Korábban létezett egy, külföldi hallgatók számára indított viewfinder nevű operatőr képzése az egyetemnek, amit pont azért kellett leállítani, mert olyanok voltak a körülmények, hogy nem lehetett külföldi hallgatókat odaengedni. A filmes szakemberek képzése nagymértékben technikai alapú képzés. Mivel egyre népszerűbbek a sorozatok, ebbe az irányba is el kell vinni az oktatást.De ez nem az én tisztem, hanem elsősorban az osztályvezetőké.”