Gázolt a villamos, mentőket kellett hívni
Embert gázolt a villamos Budapest II. kerületében.
Nem a lakosságot érintő kötelező önkormányzati feladatok kurtításán kell gondolkozni, hanem a működés racionalizálását kell megtenni. Interjú.
„Nem csak az iparűzésiadó-bevételektől esnének el az önkormányzatok, mivel a helyi adók kivetését is tiltaná nekik, gátolva azt, hogy a helyi vállalkozásoktól más jogcímen szedjenek be pénzt. Ez elég drasztikus, nem?
Ez a másik javaslatunk, igen, hogy a négy helyi adót, így
fagyasszák be az átmeneti válság időszakára. A gazdasági szereplők a maguk módján próbáltak reagálni a válság kihívásaira, 5-10-15 százalékos költségcsökkentést mindenhol behoztak. Az elmúlt harminc évben nagy cég vezetésében veszek részt, soha nem volt olyan, hogy ne lehetett volna faragni valamennyit a költségvetésből. Személy szerint én az önkormányzatoknál ennek szándékát sem érzékelem. Lehetséges, hogy populistának hatott, de a fővárosi önkormányzatnál is rákérdeztem, hogy miért kell négy helyettes Karácsony Gergely mellé. Egyszóval, ha az ember költségcsökkentésben gondolkodik, akkor nem tudja elkerülni, hogy ne tekintse át a működésével kapcsolatos költségeket, illetve gazdálkodásának racionalizmusát. Vagyis ilyen helyzetben ne az legyen az első reakció, hogy a kieső adóbevételek miatt az egyéb bevételi oldalt megemelem, egyébként pedig a saját működésem költségei ugyanolyan változatlanok maradnak, ez most nem járható út.
Budapesten állóháború zajlik a kormány és a városvezetés között, előbbi hangzatos felajánlásokat tesz például a Lánchíd felújítására, utóbbi kivéreztetésről beszél. Karácsony Gergely főpolgármester szerint annyira rossz a helyzet, hogy a kamara javaslatának megvalósulása esetén konkrétan leállna a közösségi közlekedés. Mit gondol erről?
Nem a lakosságot érintő kötelező önkormányzati feladatok kurtításán kell gondolkozni, hanem a működés racionalizálását kell megtenni. Ha a vállalkozásoktól elvárjuk, hogy termelékenyebbek legyenek, miért ne várhatnánk el az önkormányzatoktól ugyanezt? Az én állításom egyszerű: szemléletváltásra van szükség az önkormányzati finanszírozás és gazdálkodás területén. A működési költségkeretbe pedig a tömegközlekedésnek és még sok másnak is bele kell férnie, ez nem kérdés.
Elegendőnek tartja azt, amit a kormány tesz a vállalkozásokért?
Ez erősen ágazat- és régiófüggő, de valamilyen formában mindenki részesülhetett azokból. Azt ne felejtsük el, hogy Magyarország költségvetési keretei adottak, tehát mi nem tudunk versenyezni egy osztrák támogatáspolitikával, mások az alapok, mások a körülmények. Azt gondolom, hogy amit ki lehetett ebből hozni, azt a kormány kihozta.”