„A Budapest főpolgármesterének szívéhez oly közel álló bringás lobbi egyik tagja a minap arról írt, »pofonegyszerű megoldással lehetne barátságosabbá és hatékonyabbá tenni« a főváros közlekedését. A pofonegyszerű megoldás lényege az autós közlekedés ellehetetlenítése, a tömegközlekedés jelenlegi szintjének megtartásával vagy jelentős csökkentésével. Utóbbi lenne szerinte a legjobb, hiszen a tömegközlekedési járművek is környezetszennyezők. Az általa »Motorizációmentes Mennyországnak« nevezett verzióban az ideiglenes kerékpárhálózatot továbbfejlesztik, nagy autómentes zónákat jelölnek ki, a BKV támogatása helyett (!) pedig kerékpár- és elektromoskerékpár-bérleti rendszer lesz. »A tömegeket kerékpárra csábítanánk« – fogalmaz, noha a felvázolt drasztikus intézkedés egyértelműen kényszert jelentene.
A Motorizációmentes Mennyországban csak a mozgáskorlátozottak kapnának némi engedményt, ők »használhatnának rásegítéses kerekesszéket«, az idősek pedig »triciklit igényelhetnének«. És ez nem valami vicc, az »okleveles városszervező« – külhoni tanulmányok és az Európai Bizottságnál végzett hivatásos lobbitevékenység után – valóban triciklit osztana a magyar nyugdíjasoknak, az általa megszüntetendőnek ítélt buszjáratok helyettesítésére. »Tanulmányát« pedig a Soros-közeli 444.hu tudomány rovata, a Quibit teljes komolysággal közli. Aki ezek után is csak legyintene, annak nem árt tudni, hogy ugyanez az ifjú »közlekedésszervező« tavaly júniusi eszmefuttatásában javasolta, hogy a Nagykörúton szűkítsék egy sávra a gépjárműforgalmat, és alakítsanak ki kerékpársávokat...
Ha pedig kíváncsiak vagyunk, mire számíthatunk a továbbiakban, érdemes megnéznünk azt a videóját, amelyikben büszkén dicséri az eddigi ideiglenes biciklisávokat és a Margit körút hasonló átalakítását szorgalmazza, mondván, »nem indokolt a két autósáv«. »Miért hagyjuk, hogy akik kiköltöztek a külvárosba, közlekedésükkel megfullasszák az itt maradt lakosokat?? (…) Bizonyára fontosabb, hogy Józsi itt a Merciben ne üljön feleslegesen, mert hát a Józsi fontosabb, mint az itt lakók bármelyike« – gúnyolódik demagóg módon. »Miért félünk a dugótól?? – veti oda, képzelt erkölcsi-ideológiai dobogójáról. – Ők választottak, ők döntöttek úgy, hogy nem motorra, robogóra, kerékpárra vagy villamosra ülnek. Úgy döntöttek, hogy az üldögélés és az esőtől való védelem kényelme fontosabb számukra, mint a gyorsaság. Ötszemélyes tankokban üldögélnek, egyedül, felélve a köztereket« – állapítja meg szigorúan. Szinte halljuk, ahogy Karácsony Gergely elégedetten csettint.”