A Színművészeti-csata magva

2020. szeptember 08. 13:07

Az államtól, a kormánytól való szabadságról szól a Színművészeti Egyetem tanárainak és diákjainak megejtő szépségű szabadságharca.

2020. szeptember 08. 13:07
Bauer Tamás
Facebook

„Azután 1990-ben, az új magyar demokrácia részeként, a plurális berendezkedés logikájának megfelelően létrejött az egyetemi autonómia, ugyanúgy, mint a köztestületként önállósult MTA és sok más független intézmény, és alkotmányban rögzítették a tudomány szabadságát, törvényben az Akadémia és az egyetemek autonómiáját. E szerint a kormánynak illetve a parlamenti többségnek nincs hatásköre az Akadémiánál folyó kutatás illetve az egyetemeken folyó oktatás tartalmának meghatározására. Akkor sem, ha mind az Akadémiát, mind az egyetemeket jórészt az állami költségvetésből finanszírozzák, hiszen a költségvetés sem a kormányé, hanem az államé, az országé.

Logikus, hogy ezzel szemben Orbán, aki az 1989-90-ben létrejött liberális demokrácia felszámolására vállalkozott, s »illiberális államot« épít a helyébe, nemcsak a politikai rendszer független intézményeit (Alkotmánybíróság, ombudsmanok, Számvevőszék, bíróságok) hajtja a maga uralma alá, de az olyan politikán kívüli intézményeknél is erre törekszik, mint az Akadémia vagy az egyetemek. Ugyanúgy logikus ez, mint hogy nem tűri meg az országban a CEU-t és fel akarja számolni a jogvédő szervezeteket. Ahogy a monolitikus felépítésű pártállamban nem voltak független intézmények, ne legyenek a hasonlóképpen monolitikus fideszes pártállamban sem. Ha értenék az ellenzéki politikusok a plurális demokrácia és a monolitikus felépítésű pártállam közötti különbséget, akkor megadhatták volna a választ a műsorvezetőnek, hogy amit L. Simon mond, az demokráciában elfogadhatatlan. Erről, az államtól, a kormánytól való szabadságról szól a Színművészeti Egyetem tanárainak és diákjainak megejtő szépségű szabadságharca.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 147 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pumuklik
2020. szeptember 10. 11:48
"megejtő szépségű szabadságharca" Ennél már csak apád körömtépegetése volt számodra szebb!
bunko_jobbos
2020. szeptember 09. 15:07
"megejtő szépségű" :-)))))) Mindjárt beszarok a röhögéstől.
olvasó100
2020. szeptember 09. 11:16
"megejtő szépségű szabaságharc" - ó micsoda áhitat!
Esvány
2020. szeptember 09. 07:16
"Az államtól, a kormánytól való szabadságról szól a Színművészeti Egyetem tanárainak és diákjainak megejtő szépségű szabadságharca." Épp ellenkezőleg, az államtól való függetlenséget lehetővé tevő alapítványi forma ELLEN megy a tiltakozás, hogy maradjon minden a régiben! S kik tiltakoznak? Azok az ősbolsevikok, akiket még Aczél György segített pozícióba és szállta meg velük a színházi és művészeti életet. Olyanok, akik még láthatták körömletépő apádat ÁVH-s egyenruhában, s akik az MSZMP pártkongresszusán az ideológiailag elkötelezett színházak megvalósítására tettek ígéretet. Az ígéretüket azóta is tartják, ma ideológiailag még inkább elkötelezettek. EZÉRT van a sivalkodás, nem másért, mert el sem tudják képzelni, hogy az internacionalista/kozmopolita ideológiájukat felhígítani engedjék holmi magyar, nemzeti, keresztény ideológiával. Hogyisne! Sőt, képesek visszakérdezni, hogy mi az, hogy magyar, mi az, hogy nemzeti, mi az, hogy keresztény. Hát az ateista, prolet. kult.on felnőtt, Aczél köpönyegéből előbújt internáci/kozmopolita bagázsnak ezt tényleg nehéz lesz elmagyarázni! De ha teret engednének, akkor egyszerűbb, ha megmutatjuk. Talán ha megnézték (volna) a Vidnyászky-rendezte Bánk bán előadást, akkor egy kicsit már derenghetne... Első megtekintésre talán sokkoló lehet számukra a különbség, pláne azok számára, akik Alföldi bábjátékához vagy Schilling Árpád és b. neje produkcióihoz szoktak, de majd megszokják ezt is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!