„Kürti Gábornál, a Magyar Kerékpáros Klub elnökénél bekapcsolódott a vészjelző. Többek között az én »sárga csíkos terror« kijelentésem miatt. Félti az eddigi kerékpárosbarát egyezséget, félti a politikától a kerékpársávokat. Szögezzük le, közlekedésmérnökként és olyan emberként, aki a Fővárosi Közgyűlés tagjaként a közösségi közlekedés elkötelezett képviselője voltam az elmúlt 17 évben, akár ellenzékben, akár kormányon, olyan politikusként aki teljes vállszélességgel közreműködött a Budapest Mobilitási Terv kidolgozásában és elfogadásában, továbbra is fenntartom a »sárga csíkos terror« kijelentésemet! Sőt azt gondolom, hogy Karácsony Gergely főpolgármester, hirtelen ötlettől vezérelt, mindeféle előkészítési munka nélkül, egyik napról a másikra bevezetett kerékpársávjai többet ártottak a kerékpáros közlekedés ügyének, mint amennyit vélhetően politikai haszonként remélt elkönyvelni.
A városüzemeltetés, a közlekedéstervezés egy szakma. Bármilyen hihetetlen, megvannak a szabályai, megvannak a törvényszerűségei és megvan az ezt gyakorló szakemberek szakmai felelőssége is. Nyilvánvalóan egy városvezetés megfogalmazhat politikai irányelveket, főbb elvárásokat, megvalósítani kívánt célokat. De azt nem teheti meg, hogy mindenféle törvényszerűen szükséges fejlesztéseket megelőzően fog három vödör festéket és elkezd kerékpársávokat felfesteni. Ez egyszerűen nem így megy! A BKK igazgatótanácsában megdöbbenve hallgattam, hogy semmilyen forgalomszámlálási adat nem állt rendelkezésre a főváros szakcége számára, mielőtt bevezették volna ezeket az intézkedéseket. Tulajdonképpen Karácsony úgy vezette be a biciklisávokat, mint egy pilóta, aki a vaksötétben, radar és bármilyen navigáció nélkül próbál leszállni egy általa nem is ismert leszállópályára.
Ténylegesen azt látjuk, hogy Mekkmester kezdett el intézkedni. Ahogy egy házat is az alapjával kezdünk el felépíteni és nem a tetővel, úgy kell a városi közlekedésben is a kívánt célokat ütemesen és egymásra építve elérni. Az agglomerációból befelé érkező autóforgalom megállítása nélkül, a városhatároknál szükségesen kialakítandó intermodális csomópontok megépítése nélkül, az elővárosi vasút fővárosi közlekedésbe integrálása, a közösségi közlekedés érdemi javítása nélkül ez az intézkedés továbbra is csak egy akaratos és átgondolatlan politikai terror. Teszem hozzá a nyilvánosság és bármilyen konzultáció kizárásával! Kürti Gábornak is meg kell értenie, hogyha politikai konszenzust akar, és valóban általam is elismert módon tényleges eredményeket kíván elérni, akkor fel kell hívnia a regnáló főpolgármester figyelmét, hogy ilyen arrogánsan, a szakmaiságot mellőzve, a partnereket kizárva nem fog eredményt elérni, sőt árt az ügynek!”