A turistaszezon diadala: a bedugult M7-es a legújabb magyar siker

2020. augusztus 27. 08:55

Gyakorlatilag országimázs folyt a csapból is a tavaszi leállás után.

2020. augusztus 27. 08:55
Bogatin Bence
Mérce

„Láthatóan prioritás volt a KESMA-felületeken és a közmédiában a balatoni turizmus jelentőségének hangsúlyozása, gyakorlatilag országimázs folyt a csapból is a tavaszi leállás után. Hiszen mi is az a világkép, amelybe illeszkednie kell az általuk közvetített Balaton-reprezentációnak? A kormány a járvány alatt megvédte a munkahelyeket, az embereknek még a válság ellenére is maradt pénzük arra, hogy megszálljanak és fogyasszanak a természetesen mindenki számára elérhető és megfizethető Balaton-parton.

Elolvashattuk például, hogy a járvány idején nincs jobb hely a Balatonnál, sőt Európa legbiztonságosabb taváról van szó, de a Magyar Nemzet nemes egyszerűséggel azt is deklarálta, hogy van elég szabadstrand a Balatonon (mellékelve hozzá egy infografikát, amelyen jól láthatóan három, azaz 3 szabadstrand látszik a mintegy 80 kilométer hosszú északi parton, szót sem ejtve a tóparton jellemző privatizációs tendenciáról). A M1 riportere még az M7-es autópálya egyik felüljárójára is kiállt élőben közvetíteni, ahogyan a nyaralni induló tömeg megindult a Balaton felé. Más kérdés, hogy aki utazott már az M7-esen, az tudja, hogy ezen a felvételen épp nem egy valódi dugó látszik, hanem ahhoz képest egy laza teadélután.

Visszatérve a dugó és a belföldi (balatoni) turizmus kapcsolatára: a torlódás ténye vitathatalan, ahogyan az is, hogy – a propagandában állítottaknál valamivel mérsékeltebb sikerrel ugyan, de – az utóbbi évek tükrében átlagosnak tekinthető szintre sikerült feltornászni a júliusi (és valószínűleg az augusztusi) számokat, így a megelőző évekhez hasonlóan idén sem maradhatott el a brutális hosszú hétvégi dugó az autópályán. A turizmus nekilendülésében persze benne van az is, hogy a kormány láthatóan a lehető legnagyobb mozgásteret biztosította a turisztikai ágazatnak, a zenés-táncos rendezvények korlátozásának kivételével, a meglehetősen laza védelmi intézkedésektől egészen a legfelsőbb szintről jövő Balaton-kampányig. Ezzel együtt az is igaz azonban, hogy – noha a végleges számokat még nem ismerhetjük – a turistaszezon egészét az erős hajrá aligha menti majd meg.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 99 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Coccothraustes
2020. augusztus 27. 23:08
Ez hülye
Saksafar
2020. augusztus 27. 19:44
Nemrég itt a mandin is elérhető volt a kimutatás, hogy a Balaton körül 53 szabadstrand van 57 fizetős mellett. Feltételezem emiatt, hogy az északi parton háromnál azért több van. A cikk írója feltalálta a kanálban a mélyedést, amikor sokan mennek le a Balatonhoz az autópályán dugók alakulhatnak ki, oda és visszafelé is. Óriási felfedezés, bár elárulhatom, hogy ez éppen így volt 30-40 évvel ezelőtt is, természetesen azóta jócskán szaporodott az autók száma, de dugók akkor is voltak, sőt a jóval nagyobb számban lerobbanó autók miatt néha hasonló hosszban. Kedves Bogatin úr, ezért a nulla információt tartalmazó cikkért mennyit kapsz?
Zsusztina
2020. augusztus 27. 19:27
Azért háromnál több szabadstrand van az északi parton. Több mint kétszer ennyi. Ami ugyancsak nem sok, úgyhogy ennyiért hazudni kár volt.
Akitlosz
2020. augusztus 27. 18:13
Az állam nem fejleszti az autópályákat. Az M7-esnek már régen 2X3 forgalmi sávosnak kellene lennie Balatonaliga és Budapest között. Budapest és Balatonaliga között is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!