„Láthatóan prioritás volt a KESMA-felületeken és a közmédiában a balatoni turizmus jelentőségének hangsúlyozása, gyakorlatilag országimázs folyt a csapból is a tavaszi leállás után. Hiszen mi is az a világkép, amelybe illeszkednie kell az általuk közvetített Balaton-reprezentációnak? A kormány a járvány alatt megvédte a munkahelyeket, az embereknek még a válság ellenére is maradt pénzük arra, hogy megszálljanak és fogyasszanak a természetesen mindenki számára elérhető és megfizethető Balaton-parton.
Elolvashattuk például, hogy a járvány idején nincs jobb hely a Balatonnál, sőt Európa legbiztonságosabb taváról van szó, de a Magyar Nemzet nemes egyszerűséggel azt is deklarálta, hogy van elég szabadstrand a Balatonon (mellékelve hozzá egy infografikát, amelyen jól láthatóan három, azaz 3 szabadstrand látszik a mintegy 80 kilométer hosszú északi parton, szót sem ejtve a tóparton jellemző privatizációs tendenciáról). A M1 riportere még az M7-es autópálya egyik felüljárójára is kiállt élőben közvetíteni, ahogyan a nyaralni induló tömeg megindult a Balaton felé. Más kérdés, hogy aki utazott már az M7-esen, az tudja, hogy ezen a felvételen épp nem egy valódi dugó látszik, hanem ahhoz képest egy laza teadélután.