Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Péterfalvi Attiláék úgy állították be ezt a mozgalmat, mintha mi nagyobb veszedelmet jelentenénk a személyes adatokra, mint a kormány bármely kampánya.
„Az utóbbi hetekben napi szinten jöttek szembe a propagandamédiában Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos aggályai a manipulációs íveket begyűjtő kezdeményezésünkkel kapcsolatban, konkrétan az ő nyilatkozataira épített lejáratókampányt a lakájmédia. Nem szeretem az üzengetéseket, úgy döntöttem, hogy szemtől szembeni találkozót kérek tőle. Tegnap el is mentem a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hivatalba, hogy a propagandamédia szíves közreműködése nélkül direktben mondjam el Péterfalvi Attilának, miről is szól a gyűjtés, mi a menete, hogy vigyázunk az adatokra és ott helyben felolvastam az összes nyilatkozatát, amire egyenként válaszoltam is.
Péterfalvi Attila többször is megerősítette, hogy az adatvédelmi törvény szerint az anonim ívek begyűjthetőek és ez teljesen törvényes, az íveken semmiféle személyes adat nem található.
Azt is elmondtam, hogy nem kerülnek hozzánk személyes adatok: a kitelepüléseken csak a pucér íveket fogadjuk el, még az üres borítékot sem vesszük át, tehát semmilyen adatkezelésre nem kerül sor. Ha esetleg a postai címünkre érkezik feladóval ellátott levél vagy a borítékban bármilyen személyes adat szerepel, azt azonnal megsemmisítjük. Az adatvédelmi tájékoztató minden online megszólalásunk végén megtalálható, és mindig kihangsúlyozzuk, hogy nem kérünk adatokat: anonim íveket gyűjtünk.
Péterfalvi Attiláék próbáltak nagyon szakmaiak és nagyon jogászok lenni, úgy állították be ezt a mozgalmat (ők használták ezt a szót), mintha mi nagyobb veszedelmet jelentenénk a személyes adatokra, mint a kormány bármely, a személyes adatokkal egyébként gátlástalanul visszaélő kampánya. Ami nyilván nonszensz, ugyanis ők gyűjtenek adatokat, mi viszont nem.
Kérdéseim is voltak. Amikor arra tereltem a szót, hogy mi a helyzet azzal, hogy a kormány kéretlenül bombázza különböző levelekkel az állampolgárokat, szimpatizánsi adatgyűjtésre használva a lakcímadataikat, nagy jogászkodásba kezdtek arról, hogy azokat az adatokat nem is a kormány kezeli, hanem a Posta, és hát van ez a direkt marketing technika, mint olyan, ami sajnálatos világjelenség...”