Az elmúlt néhány hétben jó szándékú emberek közel egymillió fontot öntöttek a Black Lives Matter UK kasszájába abban a hitben, hogy egy olyan mozgalmat segítenek, ami a fekete embereknek fog segíteni. Valójában egy mélyen radikális mozgalmat finanszíroztak. A saját adománygyűjtő oldalán a BLM UK úgy fogalmazza meg a céljait, mint: „az imperializmus, a kapitalizmus, a fehér felsőbbrendűség, a patriarchátus és az állami struktúrák lebontását”. Tehát a nem létező fenyegetés („imperializmus”) lebontása mellett a gazdaság leépítését és a nemek közötti kapcsolatok teljes megváltoztatását (negatív módon „patriarchátusnak” nevezve) is el kívánja érni. Ez nem liberalizmus, hanem szélsőbaloldali radikalizmus, amely elég megszokottá vált mostanában.
Akik az elmúlt napok eseményeit figyelték, meglepődhettek, hogy milyen messzire és gyorsan jutottak el ezek az érzelmek. Addig, hogy Bristolban a csőcselék ledöntött egy szobrot és ráugrott. Addig, hogy egy munkáspárti képviselő kijelentette, hogy: „Én ünnepelem az ellenállás ezen megnyilvánulásait. Olyan mozgalomra van szükségünk, amely lebontja a rendszerszintű rasszizmust.” Addig, hogy a brit rendőrség tisztjei, akik nem tudnak más módon reagálni erre a viselkedésre, csak úgy, hogy (egy újonnan kitalált tanúságtétel gyanánt) „letérdelnek” előtte. És akkor ott van még a média is, amely úgy döntött, hogy felületet biztosít ennek az erőszaknak és megtisztítja a sorait nemcsak azoktól az emberektől, akik más véleményen vannak, hanem azoktól is - ahogy az a New York Times esetében történt néhány nappal ezelőtt - akik segítenek felületet biztosítani bárkinek, aki eltérő véleménnyel rendelkezik.
Mint az újságnál (New York Times) lévő egyik utolsó liberális, Bari Weiss azt a múlt héten bemutatta, a hírek világában lévő 40 pluszosok (mint sokan mások) azt hitték, hogy az alájuk kerülő emberek osztják liberális világszemléletüket. Aztán rájöttek, hogy ezek a fiatalok a „biztonságban” (safetyism) hisznek a liberalizmus helyett és „az emberek azon jogában, hogy érzelmileg és pszichológiailag biztonságban érezzék magukat” az „alapvetőnek tartott liberális értékek, mint például a szólásszabadság” helyett. Valójában a különbség még ennél is nagyobb, és ma már szinte mindent lefed. Míg a liberális elme érdeklődő, a „felébredt” (woke) elme dogmatikus. Míg a liberális elme alázatos, addig a „felébredt” elmében nincs alázat. Míg a liberális elme képes megbocsátani, addig a „felébredt” elme úgy gondolja, hogy egyetlen tévedés elég ahhoz, hogy valakit „leszedjenek”. És
amíg a liberális elme a szomszédunk szeretetének gondolatát örökölte meg, a „felébredt” elme alig várja, hogy ő vethesse rá az első követ.