A lakossági parkolás csapdája

2020. július 02. 18:48

A döntéshozók hosszú évek óta nem mernek hozzányúlni, a lakossági parkolás problémája tabunak számít.

2020. július 02. 18:48
Juhász Mattias
Népszava

„A lakossági parkolás problémája régóta megoldatlan, a döntéshozók hosszú évek óta nem mernek hozzányúlni, tabunak számít. Ugyanakkor a kedvezményrendszer hatékony és méltányos újragondolásával, fokozatos átalakításával a helyben lakók is találhatnának megfizethető parkolóhelyet, és élhetőbbek lehetnének a közterületek. E tekintetben a lakosság eltérő parkolási szokásaihoz igazodó, a közterületen kívüli helyeket is magába foglaló, rugalmasabb parkolási támogatási csomagok kialakítása tűnik a szakmailag legjobb megoldásnak. A kérdés tehát, hogy tudunk-e kompromisszumot kötni, le tudunk-e mondani a túlzott kedvezményekről a közös ügy érdekében, vagy továbbra is közösen rójuk köreinket az »ingyenes« helyünk után kutatva.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Onurisz
2020. július 03. 19:46
Elvileg ugyanolyan a közterület mindenütt. Nem más a félreeső utca és "Budapest belterülete" (ez így ugyebár egész Budapest) vagy Budapest központja, akárhol húzzuk is meg a határt, csak annyiban, hogy az egyikből az állam több bevételhez jut. Ebből viszont tisztességesen kompenzálhatja a szűkös közjavak (közterület) korlátozottabb használatát az ott lakók számára. Önnek (és másnak sem) ahhoz sincs semmi joga, hogy meghatározza, ki hol lakjon. Senki nem kényszeríthető arra, hogy ha nem tudja megfizetni az egekbe emelt parkolási díjakat a lakóhelyén, akkor ne vegyen autót vagy adja el a lakását a gazdagabbaknak. Ez nem fér össze a szabadsággal és a demokratikus törvényekkel. Egyébként pedig milyen baloldali az, aki ki akarja szorítani a szerényebb jövedelműeket a frekventált területekről? Nem is logikus, amit mond. Miért kell magas parkolási díjakat fizettetni ott, ahol szűkösen állnak rendelkezésre a parkolóhelyek? Azért, hogy az időszakosan ott parkolók lehetőleg csak a legszükségesebb esetben hajtsanak be a területre és ennek következtében kisebb legyen a zsúfoltság és jobb legyen a levegő. Nem azért, hogy a helyben lakók ne tarthassák a kezük ügyében az autóikat. Mert, ha az utóbbi lenne a cél, miért nem mindenütt? Aki látta már a Gazdagréti vagy a Békásmegyeri lakótelepet, az tudja, hogy hasonló vagy még rosszabb a parkolási helyzet, mint az ötödik kerületben. De már az én "Bivalybasznádi" utcám is így néz ki esténként. Jelzem, hogy a törvény előtti egyenlőséget nálunk már 1848-ban mindenkire kiterjesztették. Ha ezt valahol valamiért indokoltan csorbítani kell, azért kompenzáció jár. Így elvszerű, igazságos és szolidáris. Én egy szabadelvű és konzervatív polgár vagyok. A régi világban elegem lett a társadalom-mérnökösködésből és rohadtul nem szeretném, ha a mindentudók és világmegváltók rendszere visszajönne. Az állam (a kormány és az önkormányzat) tartsa tiszteletben a jogainkat és szolgálja az érdekeinket.
Krupp Skya
2020. július 03. 18:06
Remélem Mati Ász remélem rendesen körben vagy metélve.
Krupp Skya
2020. július 03. 18:05
Ez a budapesti városvezetés is a Szovjetunióban fog menekülni és ott meghalni mint Rákosi elvtárs? Ezek is beszolgáltatás színvonalára züllesztették a parkolást.
nempolitizálok
2020. július 03. 17:58
A Népszava már puhítja a prolikat. KELL a parkolódíjemelés, mert Tarlósék nem merték, ez végül is most olyan, hogy Tarlósék helyett is emelnünk kell, tehát nekik köszönhetitek. Nem áruljuk el előre, de ha 2022-ben hatalomra kerülünk, ugyanezt csináljuk a víz-csatornával, gázzal, villannyal. Bepótoljuk, amit Orbánék nem mertek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!