„Itt térünk vissza a kiinduló kérdéshez: miért éppen most, a járványhelyzet vége felé jutott eszébe az oktatási kormányzatnak rendőröket küldeni az iskolákba? A választ a rendőrállami rendszer kialakítása környékén kell keresni. Tömeges bevándorlás hiányában is fennáll a »tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet«, mely a rendvédelmi szerveknek különleges jogokat biztosít. A »felhatalmazási törvény« teljhatalmat biztosított a kormánynak, amit Orbán Viktor a védekezés szervezésén és a vazallus gazdasági arisztokrácia támogatásán túl az alkotmányos hatalmi rendszer átalakítására, az önkormányzatok ellehetetlenítésre, hatalma további központosítására használt fel.
A miniszterelnök háborús retorikáját a védekezést irányító csoport sajtótájékoztatóin egyenruhás emberek jelenléte nyomatékosította. Katonákat vezényeltek a kórházakba, s a kórházparancsnoki intézmény – úgy tűnik – tartósan fenn marad. Kásler Miklós minden létező jogszabályt mellőzve kialakította a »levelező kormányzás« intézményét. Az egészségügyi rendszer átvilágításának feladatát ugyanakkor nem az emberi erőforrások minisztere, hanem alapvetően a rendvédelemmel foglalkozó belügyminiszter kapta meg.
A hétköznapokban is megjelenik a rendőrállam. Kisembereket kritikus véleményük miatt rabosítottak, az ellenzéki politikusok által kezdeményezett demonstráción megjelent embereket sokszázezres bírsággal sújtottak. Nem tömeges mindez, de az Európai Unió egyik államában ennyi is elegendő a rendőrállam körvonalainak felismeréséhez. Ennek a jelenségsorozatnak a része tehát az iskolarendőri intézmény megjelenése. Semmi köze az iskolák világához, a pedagógiához: egyszerűen szavazatszerzést célzó, az iskolák világát érintő valós problémákról a figyelmet elterelni szándékozó politikai termék. Őrültség, de van benne rendszer.”