Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A kormány épp a BKV buszbeszerzéseit állítaná le.
„Pontosabban halasztaná el egy évvel, a koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági nehézségekre és pénzhiányra hivatkozva. A probléma ezzel az, hogy a 24. órában vagyunk: a buszpark elöregedése olyan mértékű, hogy már ma is csak a karbantartók hősiessége teszi lehetővé azt, hogy megfelelő számú busz indulhasson el reggelente a BKV garázsaiból. Ez azonban – bármilyen hősies munka is – roppant drágává teszi az üzemeltetést, miközben az adófizetőkön felül az utasoknak és a városlakóknak is rossz.
A folyamatosan a túlélésért küzdő üzemmód így lesz – az adófizetőknek drága – gyakorlattá. És mi lenne a kitörési lehetőség? A főváros természetesen mehet abba az irányba, hogy a buszközlekedés egyre nagyobb részét adja ki külső vállalkozásoknak, akik a fentiek miatt összességében olcsóbban tudják ezt megoldani. De ez a BKV nagy hagyományokkal bíró autóbuszos részlegének a megsemmisülését jelentené hosszabb távon. Ennél nyilvánvalóan jobb megoldás lenne, ha a BKK által felügyelt versenybe (az úgynevezett »buszkiszervezés-modell«) a BKV buszos ágazata is egyenlő feltételekkel szállhatna be, azaz pályázhatna a hosszabb távú üzemeltetési kiírásokra, ezáltal hitelképessé válva, ami a buszpark megújításának a feltételeit is megteremtené.
Addig azonban túl kellene valahogy élni. Ebben segített volna a kormány által most elvont – elhalasztott támogatás, ami ugyan körülbelül »csak« 30 buszra lett volna elegendő, de lehetővé tette volna 35-40, kisebbfajta csodákkal életben tartott kohószökevény forgalomból kivonását, a »fusinyomás« legalább átmeneti csökkenését.”