Életünket vagy kényelmünket védjék a sebességhatárok?

2020. május 06. 15:12

Érdemes kinyitni ezt a kérdést.

2020. május 06. 15:12
Kürti Gábor
Index

„A napokban nagy port kavaró előterjesztés szerint Budapest újragondolná megszokott sebességhatárait. Magyarországon a gyorshajtás – ameddig baj nincs belőle – bocsánatos bűn, még a szigorúbb vagy rejtett ellenőrzése is vitákat gerjeszt, nemhogy a szabályosan elérhető sebességek csökkentése, mégis annyi közlekedési áldozatunk van évente, hogy érdemes kinyitni ezt a kérdést.

Autóvezetés közben látható, hogy a sebességhatárt inkább minimum értékként kezeljük, a 10-zel lassabban haladókat már akadályoztatásként éljük meg, és plusz 10 km/h-nál kezdődik csak tömeges önkorlátozás. Ennek kedvez, hogy a durván egy tanknyi üzemanyag árának megfelelő közigazgatási alapbírság 15 km/h túllépés plusz 3 km/h traffipax hibahatár felett, azaz 30-as zónában 48, 70-esben 88km/h felett fenyeget, pedig ez már a felelőtlen veszélyeztetés kategóriája.

Rendőrségi sebességellenőrzés csak mutatóban van, a gyorshajtás lebukási kockázata az okozott veszély ellenére alacsony, csillapított zónákban szinte nulla. Ennek következményeit viszontlátjuk az utakon és az európai összehasonlításban rémes baleseti statisztikákban. Például 2-3-szor több budapesti hal megközlekedési balesetben mint bécsi, miközben Ausztria és Magyarország között országosan »csak« 30-40% a különbség.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2020. május 06. 21:47
Ez ne most legyen csak téma, te szzsák!
atila68
2020. május 06. 20:50
Na még egy filozófus! Az megvan kicsihuszár, hogy olyan negyven éve csökkentették már egyszer a lakott területen érvényes sebességkorlátozás alapértékét?
kovsa2
2020. május 06. 20:26
Én, részemről, támogatom az ötletet. Sőt, még szigorúbb korlátok kellenek. Lakó övezetekbe csak biciklivel lehet behajtani. Áruszállítás csak elektromos járművekkel. Bejárók (Érd, Gödöllő, Vác, stb.) a 0-ásnlál kapnak egy-egy biciklit és mehetnek. A tíz főnél több embert foglalkoztató cégeket pedig már nem is kell száműzni. Maguktól mennek majd.
Zod
2020. május 06. 19:58
A tüdőrák rosszabb halálnem mint egy autóbaleset. Ha 10-20 km/h-val visszavágják a sebességhatárt akkor Budapesten megnő a légszennyezettség és minden egyes emberre aki nem hal meg autóbalesetben, jut majd egy tucat akit elvisz a tüdőrák.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!