Érdemes kinyitni ezt a kérdést.
„A napokban nagy port kavaró előterjesztés szerint Budapest újragondolná megszokott sebességhatárait. Magyarországon a gyorshajtás – ameddig baj nincs belőle – bocsánatos bűn, még a szigorúbb vagy rejtett ellenőrzése is vitákat gerjeszt, nemhogy a szabályosan elérhető sebességek csökkentése, mégis annyi közlekedési áldozatunk van évente, hogy érdemes kinyitni ezt a kérdést.
Autóvezetés közben látható, hogy a sebességhatárt inkább minimum értékként kezeljük, a 10-zel lassabban haladókat már akadályoztatásként éljük meg, és plusz 10 km/h-nál kezdődik csak tömeges önkorlátozás. Ennek kedvez, hogy a durván egy tanknyi üzemanyag árának megfelelő közigazgatási alapbírság 15 km/h túllépés plusz 3 km/h traffipax hibahatár felett, azaz 30-as zónában 48, 70-esben 88km/h felett fenyeget, pedig ez már a felelőtlen veszélyeztetés kategóriája.
Rendőrségi sebességellenőrzés csak mutatóban van, a gyorshajtás lebukási kockázata az okozott veszély ellenére alacsony, csillapított zónákban szinte nulla. Ennek következményeit viszontlátjuk az utakon és az európai összehasonlításban rémes baleseti statisztikákban. Például 2-3-szor több budapesti hal megközlekedési balesetben mint bécsi, miközben Ausztria és Magyarország között országosan »csak« 30-40% a különbség.”