„Testközelből élhette át, milyen Amerikában a médiapiac. Mennyiben más, mint a magyar?
Az amerikai médiapiac nagyon polarizált, és egyértelműen politikai irányvonalak mentén tagozódik, szinte minimális a függetlennek mondható sajtótermékek száma. Magyarországon pedig, mint közismert, balliberális túlsúly volt jellemző gyakorlatilag a rendszerváltás óta, és ez a helyzet talán normalizálódott az elmúlt években. Ugyanakkor még mindig nagyon sok a teendő, hogy a konzervatív, polgári értékek is megfelelően legyenek képviselve a magyar médiapiacon.
Hogyan látja ezen belül az alapítvány tulajdonában lévő sajtótermékek helyzetét?
Nagyon sok lehetőség van abban, hogy az elmúlt egy évben kialakult portfólióban a szinergiákat kihasználjuk, és modernizáljuk a céget. Nagyon fontos feladat lesz a hírfogyasztók megismerése annak érdekében, hogy jobban ki tudjuk elégíteni az igényeiket. Azt szeretném elérni, hogy egy tettre kész, modern, gyors reagálású, releváns híreket közlő médiacsoport alakuljon ki. Szintén kiemelt feladat lesz, ahogyan már korábban is említettem, hogy azt az értékrendet, amelyet az alapítvány a magáénak tud, vagyis a konzervatív, polgári, keresztény értékrendet, jól tudjuk képviselni. Mindezt modern formában, úgy, hogy izgalmas legyen, vonzza az embereket.
A nyomtatott lapok piaca folyamatosan zsugorodik. Hogyan képzeli el ezeknek a jövőjét?
Az arányokról nagyon nehéz beszélni, hiszen a vírushelyzet miatt most borult minden szám, amelyet erre az évre tervezett a cégcsoport. Azt azonban fontos látni, hogy még ha csökken is a nyomtatott termékek piaci részesedése, ennek ellenére továbbra is fontos szereplői a médiának. Sőt, ha valóban releváns, jó, modern tartalmakat tudunk közölni bennük, akkor a hozzáadott értéket is növelni tudjuk. Ugyanakkor természetesen a modern technológiákra, az interaktivitásra is hangsúlyt kell fektetni, hogy a fiatalabb generációkat is megszólítsuk. Fontos tehát, hogy minden ágazat megújuljon, alkalmazkodva a médiafogyasztási szokásokhoz. Azt, hogy ezt milyen tempóban tudjuk végrehajtani, és a fogyasztók mennyire nyitottak, egyelőre nem tudom megmondani, hiszen még én is csak ismerkedem az új helyzettel. Nagyvállalatot, illetve nemzetközi céget azonban már vezettem korábban, és bízom abban, hogy a rendszerszemlélet, a szervezeti fejlesztési tudásom, amelyet hozok magammal, segít a csoportnak abban, hogy magasabb, sikeresebb szintre vigyük a tevékenységeinket.