Az arányokról nagyon nehéz beszélni, hiszen a vírushelyzet miatt most borult minden szám, amelyet erre az évre tervezett a cégcsoport. Azt azonban fontos látni, hogy még ha csökken is a nyomtatott termékek piaci részesedése, ennek ellenére továbbra is fontos szereplői a médiának. Sőt, ha valóban releváns, jó, modern tartalmakat tudunk közölni bennük, akkor a hozzáadott értéket is növelni tudjuk. Ugyanakkor természetesen a modern technológiákra, az interaktivitásra is hangsúlyt kell fektetni, hogy a fiatalabb generációkat is megszólítsuk. Fontos tehát, hogy minden ágazat megújuljon, alkalmazkodva a médiafogyasztási szokásokhoz. Azt, hogy ezt milyen tempóban tudjuk végrehajtani, és a fogyasztók mennyire nyitottak, egyelőre nem tudom megmondani, hiszen még én is csak ismerkedem az új helyzettel. Nagyvállalatot, illetve nemzetközi céget azonban már vezettem korábban, és bízom abban, hogy a rendszerszemlélet, a szervezeti fejlesztési tudásom, amelyet hozok magammal, segít a csoportnak abban, hogy magasabb, sikeresebb szintre vigyük a tevékenységeinket.
Említette, hogy a vírus teljesen átírta a terveket. Sokan félnek is attól, hogy a sajtó világa is megérzi majd a hirdetések számának csökkenését. Mit jelenthet ez a KESMA életében?
Egyelőre nagyon nehéz ezt megmondani. Az idei év valószínűleg nem lesz túl fényes, de bízunk abban, hogy találunk olyan megoldásokat, amelyek a rövid távú veszteségeket ellensúlyozzák, és közép- és hosszú távon nyereséges marad a cégcsoport. Alapvető cél ugyanis, hogy üzleti alapon működjünk.
Személyi változásokra vagy nagyobb átalakításokra kell számítani?
Korai lenne még erről beszélni, hiszen pár napja vagyok itt. Az viszont biztos, hogy támaszkodni szeretnék a munkatársaimra, hiszen komoly, több évtizedes tapasztalattal rendelkező kollégák dolgoznak itt, akik professzionális szinten végzik a munkájukat a médiapiacon. Az elkövetkező időszakban mindenkire számítok, aki tovább tudja vinni ezt az elkezdett sikertörténetet. Természetesen, mivel a technológiák és a médiafogyasztási szokások változnak, azt szeretném, ha ezeket követve jó márkákkal rendelkező céggé válnánk, és piacvezetővé nőnénk ki magunkat.”