Egész Európát anarchiába süllyesztheti Ilaria Salis: a magyarverő nő új antifasizmust sürget
„Ez egy társadalmi és politikai kihívás. Egy európai, internacionalista kihívás” – mondta az EP-képviselő.
Nincs az égvilágon semmi meglepő abban, hogy bizonyos körülmények között minden ideológia fizikai erőszakra vagy annak lehetőségére szorul.
„Ezek szerint az erőszak ideológiája az antifasizmus? Bizonyos értelemben igen, de csupán olyan mértékben, mint az összes létező politikai ideológia.
Minden politikai ideológia kijelöli ugyanis, hogy mikor, milyen körülmények között és ki ellen megengedett a fizikai, sőt esetenként halálos mértékű erőszak.
Egyesek még odáig is elmennének ebben az értelmezésben, hogy a politikai fogalma nem más mint annak meghatározása, hogy ki ellen alkalmazható fizikai erőszak.
A liberalizmus és a konzervativizmus például egyetért abban, hogy egy éhező családja megsegítése érdekében kenyeret lopó tolvajt fizikai erőszakkal kényszeríthet a rendőrség a lopott étel visszaadására. Sőt, amennyiben az illető ellenállást tanúsít, akár a halálos mértékű erőszak is megengedett vele szemben ezen világnézetek szerint. Szintén nagykoalíciót alkot a legtöbb mai fősodorba tartozó világnézet abban, hogy lakbérfizetés elmulasztása esetén rendőri erővel az utcára dobható az ember még akkor is, ha ez a fagyhalál kockázatának teszi ki.
Nincs az égvilágon semmi meglepő abban, hogy bizonyos körülmények között minden ideológia fizikai erőszakra vagy annak lehetőségére szorul, a politika ugyanis olyan dolog, ami végső soron a testtel történik. Amikor „politikainak” nevezhető szóbeli viták folynak a parlamentben vagy az önkormányzatban, az igazgatótanácsban vagy a szakszervezetben, a szalonban vagy a kocsmában, az nem helyben maradó, önmagáért való és privilegizált szférát betöltő beszéd (ha az lenne, ahogy azt egyes liberális és konzervatív gondolkodók értelmezik, akkor az nem lenne politikai beszéd), annak a végső célpontja továbbra is az emberi test, tétje ugyanis a test fázása vagy nem fázása, a kimerültsége vagy a kipihentsége, a helyben maradása vagy a deportálása, valamint a beteg test gyógyítása vagy magára hagyása és még nagyon sok minden, beleértve az ember továbbélése vagy meghalása közötti különbséget is. Ennek tudatában a szimbolikus poltikai kakaskodások során időnként megfigyelhető testek testeknek feszülésében nincsen semmi rendkívüli vagy meglepő (attól, hogy egy harc szimbolikus, persze még lehet nagy jelentősége).”