A klímaváltozást komolyan kell venni az oktatásban is!

2020. február 15. 14:05

Elengedhetetlen olyan oktatás megteremtése, amely fenntarthatósági szemléletet alakít ki a gyermekekben.

2020. február 15. 14:05
Lehet Más a Politika
MTI-OS

„A globális folyamatok sürgős változtatást igényelnek az életmódunkban, gondolkodásunkban. A klímaváltozást komolyan kell venni az oktatásban is!

Olyan kompetenciák kellenek, amik felkészítenek a jelen és jövő társadalmi, kulturális, gazdasági és környezeti problémáinak globális szemszögű kezelésére. Olyan oktatás kell, ami interaktív és integrált módszerekkel aktív cselekvő motivációt alakít ki.

Ezzel szemben a jelenlegi alaptanterv csak egy hangzatos, kedélyborzolásra alkalmas közjáték: megjelennek benne a fenntarthatósági célok, lehetőségek, melyek valóban szükségesek a megfelelő szemléletformáláshoz, ám ez csupán szavak szintjén marad.

Az LMP frakció szerint a mezőgazdasági alapismeretek tananyagba építése jó lehetőség lenne a fenntarthatósági szemlélet formálására. Az élelmiszer gazdától asztalig való nyomon követésének gyakorlati tapasztalatával, iskolakertek kialakításával projekt-jelleggel is rengeteg tapasztalatra tennének szert a tanulók. A tantárgyakon átívelő oktatási irányelvek, rendszerszemléletű kompetenciák elősegítenék a természethez és a helyi közösség sajátosságaihoz való kapcsolódást, saját környezeti öntudat kialakulását. Itt az ideje, hogy a gyermekeink ne csak a fóliás-csirkék bűvöletében találkozzanak a gazdaságokkal.”

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
vigyor
2020. február 16. 10:07
Meg az anyátok picsáját, hogy itt is tele legyenek a gyermek pszichológusok világvége rettegő gyerekekkel, mint az általatok istenített fejlett nyugaton? Takarodjatok a klímahisztitekkel az iskolákból!
triacus
2020. február 15. 20:10
"Az LMP frakció szerint a mezőgazdasági alapismeretek tananyagba építése jó lehetőség lenne a fenntarthatósági szemlélet formálására. " Ezzel semmi gond, benne van a 2020-as NAT-módosításban: "II.3.6.1. KÖRNYEZETISMERET ... ÁTFOGÓ CÉLKÉNT KITŰZÖTT, VALAMINT A FEJLESZTÉSI TERÜLETEKHEZ KAPCSOLÓDÓ TANULÁSI EREDMÉNYEK (ÁLTALÁNOS KÖVETELMÉNYEK) AZ 3-4. ÉVFOLYAMON ... 3. felismeri, mely anyagok szennyezhetik környezetünket a mindennapi életben, mely szokások vezetnek környezetünk károsításához, egyéni és közösségi környezetvédelmi cselekvési formákat ismer meg és gyakorol közvetlen környezetében (pl. madárbarát kert, iskolakert kiépítésében, fenntartásában való részvétel, iskolai környezet kialakításában, rendben tartásában való részvétel, települési természet- és környezetvédelmi tevékenységben való részvétel)" illetve: "II.3.8.2. TECHNIKA ÉS TERVEZÉS A) ALAPELVEK, CÉLOK ... A tantárgy átfogó célként kitűzött eredményeinek megvalósítása a választott modul szerinti speciális tanulási környezet kialakítását igényli, mely környezet - lehetőség szerint - egy biztonságos szaktanterem, anyagok megmunkálására alkalmas műhelyterem, ételkészítési gyakorlatok elvégzésére alkalmas szaktanterem, illetve szabadtéri helyszín, iskolakert." és ugyanennél a tantárgynál: "FŐ TÉMAKÖRÖK AZ 5-7. ÉVFOLYAMON ... C MODUL: KERTÉSZETI TECHNOLÓGIÁK ... 7. Talajművelés az iskolakertben és a nagyüzemben 8. Növényvédelem a biokertben 9. Zöldségfélék, gyógynövények termesztése az iskolakertben 10. Ősz a gyümölcsösben 11. Gyümölcsfák szaporítása 12. Gyümölcstermesztés az iskolakertben" Forrás: 5/2020. (I. 31.) Korm. rendelet (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000005.KOR&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT )
zakar zoltán béla
2020. február 15. 20:06
A teremburámauruszok kacagnak...
Akitlosz
2020. február 15. 19:10
Afrikában kellene ezt a szemléletet oktatni. Nem az európaiak szaporodnak fenntarthatatlanul túl.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!