Ezzel szemben a jelenlegi alaptanterv csak egy hangzatos, kedélyborzolásra alkalmas közjáték: megjelennek benne a fenntarthatósági célok, lehetőségek, melyek valóban szükségesek a megfelelő szemléletformáláshoz, ám ez csupán szavak szintjén marad.
Az LMP frakció szerint a mezőgazdasági alapismeretek tananyagba építése jó lehetőség lenne a fenntarthatósági szemlélet formálására. Az élelmiszer gazdától asztalig való nyomon követésének gyakorlati tapasztalatával, iskolakertek kialakításával projekt-jelleggel is rengeteg tapasztalatra tennének szert a tanulók. A tantárgyakon átívelő oktatási irányelvek, rendszerszemléletű kompetenciák elősegítenék a természethez és a helyi közösség sajátosságaihoz való kapcsolódást, saját környezeti öntudat kialakulását. Itt az ideje, hogy a gyermekeink ne csak a fóliás-csirkék bűvöletében találkozzanak a gazdaságokkal.”