„»Hogyha megnézzük azt, hogy mi marad, ha lehántod ezeket a gyűlöletvalamiket, ugye fölsoroltuk: a nem magyarok, a mások, a migránsok, a romák, a nem tudom én, mik… akkor ott marad egy rémisztő képződmény középen: ezek a fehér, keresztény, heteroszexuális férfiak – meg azért nők is vannak közöttük. Ez a családelképzelés. Ez azért borzalmas, mert ha megnézzük, hogy a világon mindenütt az úgynevezett fehér nacionalisták miből állnak össze: ebből – mondom csöndesen nektek.«
Az idézet Niedermüller Pétertől, a Demokratikus Koalíció korábbi EP-képviselőjétől, Erzsébetváros jelenlegi polgármesterétől származik. De miért? Honnan jön ez az egészen elképesztő gyűlölet? Minden bizonnyal a Niedermüller szívéből, hiszen mindig is a szélsőséges és agresszív politikusok közé tartozott. Erről a napokban sokan írtak is. Niedermüller nem is annyira fontos szereplő ebben a történetben. Várható volt, hogy valaki itthon is kimondja majd ezeket a mondatokat. A kérdés csak az volt, hogy mikor és ki. Gyurcsány párttársa – láthatóan örömmel – vállalta magára ezt a szerepet. Tehette ezt minden különösebb kockázat nélkül. Pártja szavazóit ugyanis egész biztosan nem rettentik el a hallottak, sőt, igazából csak kimondta, amit legtöbb támogatójuk valószínűleg amúgy is gondol. A mondatok célja azonban bőven túlmutat egy gyűlölködő politikuson. S ezzel már sokkal inkább érdemes foglalkozni, mint a DK-s politikus személyével.
Van ugyanis ennek a gyűlöletnek egy külső forrása is. Amely lényegét tekintve ugyanúgy gyűlölet, mégis egyfajta politikai stratégia köntösében jelenik meg. Tehát túl azon, hogy a DK politikusa valószínűleg magában mindig is ezt gondolta, valami most mégis dinamizálta, hogy a nagy nyilvánosság előtt kimondja gondolatait. S ezek így, ebben a formában, ebben a sorrendben nem újak. Mindössze itthon számítanak annak. Tehát nem új termékről beszélünk, hanem egy meglévő termék importjáról. Tengerentúlról érkező importcikk ez, egészen pontosan az Egyesült Államokból származik. Számos márkanév alatt megjelent már, és egyre többen akarják forgalmazni, egyre több a fogyasztója. Megérkezett tehát a hazai piacra is. Ha a termék kategóriáját pontosan meg akarjuk határozni, akkor azt mondhatjuk, hogy nem más, mint egy színtiszta szélsőbalos stratégia. Olyan program ez, amely megpróbálja bekebelezni a komoly támogatottsági problémákkal, sokszor az életben maradásért küzdő baloldali pártokat.