A cél pedig elfoglalni a kultúra egész territóriumát. Minden autokratikus rendszer ezt csinálja, és a nekibuzdulásban van is logika. A színházak még mindig viszonylag önálló, gondolkodásra, a világ dolgairól való töprengésre késztető műhelyek. Az egyirányúsított »gondolkodást« meghonosító rezsimnek ilyen intézményekre nincs szüksége. Ez az oka annak, hogy a hatalmon lévők csúsztatásokkal, rágalmakkal felturbózott stratégiát alkalmaznak azért, hogy lejárassák a színházi világot. Hiszen ha el lehet terjeszteni, hogy ez abuzáló, zaklató közeg, nehezebb megpróbálni megvédeni a színházak strukturális és esztétikai érdekeit, mert aki szót emel, az a propaganda szerint a zaklatók pártján áll.
Az nyilván csak járulékos haszon, hogy ekként lehet nagyot ütni a »rossz helyre szavazó« budapestieken is, hiszen a független alternatív színházak itt működnek, a progresszív kőszínházak is főként itt találhatóak.
Normális esetben természetesen, ha vegyes finanszírozású színház működtetéséről van szó, az állam joggal kérhet beleszólást az irányításba. De hol van nálunk normális eset? Éppen a mostani ügy álszent propaganda-habverése mutatja, hogy a politikai akarnokság mennyire mérgezetté tette a légkört, amiben a hatalom ezt a színházat előadja.”