Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Ne legyünk irigyek a nemzettársaink által elért sikerekre.
„Persze nem szabad visszaélni a nemzeti dimenzióval. A magyar nyelvűség mellett kell a jó minőség és a jó ár. De miért van az, hogy a Csíki Sör saját maga által is beismert szervezési hibája miatt, mi magyarok kígyót-békát kiálltunk sajátjainkra, a vöröscsillagos multinak, aki a Csíki Sör által kreált etnikai dimenziók átjárta piaci viszonyok között is csak alig használja a magyar nyelvet, vagy ha igen akkor a maghyart, mindig megbocsájtunk. A multi másik sörének neve a Ciuc (Csík román neve) megnevezés miért nem sérti nemzetféltő testvéreink önérzetét. Ha nem ideologizálunk és egyszerűen jobban ízlik, hát azt is lehet inni, de ideológia nélkül. Nem kell mindenkinek a sörhöz feltétlenül ideológia, ahogy a flekkenhez, vagy a kolbászhoz sem. De ha már csinálunk (és én ide tartozom) akkor legyünk következetesek.
Ne legyünk irigyek a nemzettársaink által elért sikerekre. Sokkal többre lenne szükség magyar fronton, még mindig nagyon kevés helyen jelenik meg a magyar nyelv a gazdasági világban. Olyan gazdasági sikerek kellenek nemzetünknek, ahol a termék, a szolgáltatás azonkívül, hogy jó, magyarnak is beállított. És ha olyan bankot választunk amelyik magyarul is kínálja az internetes felületét, olyan üzemanyagkútnál tankolunk, amelyik magyar nyelven is feltünteti az információkat, olyan üzletben vásárolunk, ahol magyar nyelven is kiírják az információkat, akkor elterjedhet a magyar nyelvűség a gazdasági szférában is. De addig amíg a multi által gyártott samponon, öt másik nyelv mellett a magyar is ott van, addig sok olyan magyar vállalkozó van, aki nem tartja fontosnak a magyar nyelv használatát. És ezt azért is teheti meg, mert a vásárlóközönség nagy része ezt nem tartja meghatározó fontosságúnak. Tisztelet azoknak, akik a gazdasági világban is felvállalják magyarságukat!
Ha megvalósulna a teljes körű magyar nyelvhasználat, akkor a Csíki Sör marketingesei is csak a medvével maradnának, mert mindenki magyarul reklámozna. De nem tartunk ott. Ha megérkezünk egyszer egy ilyen helyzetbe, akkor mi is gazdagabbak leszünk. Élményekben, identitásban és persze anyagilag is. De addig is arra kérek mindenkit: Ne bántsd a magyart! A sörét se!”