Az „5-ös metróról” másként

2019. augusztus 07. 09:56

Meg kell győzni a közvéleményt, hogy e szakmának van legitim elképzelése Budapest közlekedésének jövőjéről.

2019. augusztus 07. 09:56
Molnár László
Népszava

„Jó ideje szorítok, hogy a hálózati jellegéből adódóan csak a folyamatos építkezéssel fejleszthető, napjainkban mégis nem ritkán ötletszerű projektekkel terhelt közlekedési szakterület hírei között inkább a szakmai konszenzust, mint vitát erősítő elképzelések kerüljenek az érdeklődés fókuszába. Meg kell győzni a közvéleményt, hogy e szakmának mégiscsak van valami legitim, közös platformon alapuló elképzelése Budapest közlekedésének jövőjéről.

Okot adott e reményre egy projekt, nevezetesen a mostanság kommunikációs zavart okozó, tévesen 5-ös metrónak hívott Észak-Déli Regionális Gyorsvasút (ÉDRV). E több mint két évtizede érlelődő fejlesztés ma érvényes koncepciója – több szakterület sok tucat szakemberének együttműködése és számos alternatíva-vizsgálat, megvalósíthatósági tanulmány eredményeként – ritkán tapasztalható konszenzust teremtett a város- és közlekedéstervezési szakmában. A kiérlelt terv szerint a Rákóczi híd térségében egyesülő, korszerű gyorsvasúttá fejlesztett Csepeli és Ráckevei HÉV, térszint alatt a Boráros tér – Kálvin tér – Astoria – Oktogon – Lehel tér – Kolosi tér – Flórián tér vonalon haladva, Aquincum térségében csatlakozik a Szentendrei HÉV vonalához, majd nagyrészt felszínen, de a területelvágó hatás csökkentésére helyenként térszint alatt halad Békásmegyerig és tovább, Szentendrére. A törzsvonalról szárnyvonal kapcsolódik a regionális forgalmat lebonyolító Esztergomi vasútra, az M0 autópálya keresztezéseknél pedig célszerűen új megálló és nagy P+R parkoló létesül az autós forgalom eszközváltására.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kundi
2019. augusztus 07. 13:52
Vissza a Duna alatti gyorsforgalmi úthoz Népszava?
balbako_
2019. augusztus 07. 12:25
Egy szar munkacímen lovagolnak egy hónapja.
zakar zoltán béla
2019. augusztus 07. 11:23
szÁkemberszékemberszíkemberSZŰKEMBER.....
IV. Fawkes
2019. augusztus 07. 10:06
Van egy pár dolog, aminek több értelme lenne, de legalábbis a prioritása nagyobb. Lást 2-es villamos északi meghosszabbítása, az 1-es észak-budai meghosszabbítása, a Rákóczi-Thököly-Újpalota villamosvonal visszaépítése stb. 2014-ben arra alkalmas szakemberek írtak egy tervet, a főpolgármester előszavával, ajánlásával, aláírásával. Na azt a tervet kell mindösszesen elővenni, mert eddig abból jóformán semmi nem valósult meg. Balázs Mór terv 2014-2030
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!