Szerintem ezek a plakátok szépek

2019. augusztus 05. 11:21

Mindig jobb türelmesnek lenni, magyarázónak, mint militánsnak és intoleránsnak.

2019. augusztus 05. 11:21
Kerpel-Fronius Gábor
Facebook

„Őszintén – emlékszem arra, hogy néhány évtizeddel ezelőtt mennyire furcsán éreztem magam, amikor először láttam (talán amszerdamban) két férfit kézenfogva sétálni. Amikor először láttam férfipárkapcsolatot nem kizárólag erről szóló sorozatban hangsúlyosan megjelenni (Six feet under / Sírhant művek – azóta is az egyik legösszetettebb párkapcsolati sorozat, amit valaha láttam).

Szerintem ezeket az érzéseket nem szabad elfelejteni és nem árt felidézni, amikor szembesülünk azzal, hogy mások akár még ma is idegenkedve viszonyulnak az azonos neműek szerelméhez. Mindig jobb türelmesnek lenni, magyarázónak, mint militánsnak és intoleránsnak. Folyamatosan szembesülünk új hatásokkal, nem árt, ha emlékszünk arra, hogy miként idegenkedtünk és elleneztünk dolgokat, amiket megtanultunk tolerálni, megtanultunk először együtt élni velük, vagy megkedvelni, majd természetesnek tartani.

Ebben a mostani dologban talán egy dolog fáj – az egyik a BKV maszatolós távolságtartása, hogy ti. nekik nincs közük ahhoz, hogy ki milyen plakátot rak ki. Amiben nyilván van valami igazság – de mennyivel szimpatikusabb egy olyan kiállás, ami arról szól, hogy bár nincs közük hozzá, megragadják az alkalmat, hogy kinyilvánítsák: ők olyan vállalat, akik örülnek az utasaik boldogságának és sokszínűségének.

Viszont nemigen lehet kétségünk a Coca-Cola profitorientáltságát illetően. És ha ők ebben a mai környezetben ezt a kampányt vállalhatónak tartják, akkor ez azt jelenti, hogy úgy kalkulálnak – ebben az országban él annyi nyitott ember, hogy ez a kampány pozitív hozadékkal záruljon.

Azaz a kalkulációjuk szerint a lassan kormányzati szintre felszivárgó buta homofóbiának az ő véleményük szerint sincs akkora támogatottsága, mint amit a szélsőjobbosok feltételeznek.

Én ezt mindenképpen jó hírnek tekintem.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 68 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2019. augusztus 06. 19:53
Innen csak egy lépés, hogy aki Pepsit iszik az homofób.
nyoooc
2019. augusztus 05. 22:17
Nincs semmi bajom a melegekkel. Bajom van a provokálással. Nincs bajom egy békés, szelíd meleg felvonulással. Bajom van egy meleg felvonulással, ami más embercsoportok ellen irányul, ami másokkal szemben határozza meg a melegeket. Márpedig a pride teret enged a provokációnak, a melegeket pedig valakik ellenében pozícionálja. Nagyon nem tetszik. Örülök, ha nagyvállalatok odaállnak valamilyen nemes ügy mellé és támogatják. Olyan ügyek mellé, amelyek mentén senki sem törekszik az emberek megosztására, megbélyegzésére. Ilyen ügy az elesettek, a fogyatékkal élők támogatása, ilyen ügy az állatok védelme, a környezetvédelem. A melegek ügye megosztó, különösen, ha az elfogadásukat provokatív módon akarják az emberekre kényszeríteni. Nem hinném, hogy a Coca Cola minden alkalmazottja így, feltétel és fenntartás nélkül kiállna a melegekért... Pl. nekem nem tetszik a Coca Cola plakátja. Ettől homofób lennék? Segít az a melegek ügyén, ha engem, vagy mást ennyiért megbélyegeznek? Jobb lesz ettől a melegeknek, vagy bárki másnak? Nem tetszik nekem ez a felhajtás. Ennek ellenére lehet, hogy holnap is, holnapután is, meg akármikor is megiszok egy hideg Colát. A Cola ugyanis nem szimbolizál semmit, az csak egy szénsavas ital. Ennyi. A Coca Cola vezetése pedig szerintem túlbuzgó módon PC. Ki tudja, az is lehet, hogy csak színleg, mert az "iránymutató" médiában ettől lesz jó sajtója...
teljesenertelmetlen
2019. augusztus 05. 21:54
Nímandkám, a választások eredményei kurvára mást mutatnak! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ha igazad lenne, már rég nem a Fidesznek kellene kormányoznia! De még mindig ő kormányoz. És ősszel is szarrá fog verni benneteket. Az ország ugyanis nem a nagykörúton belüli buzibárokból áll, ahol ti éltek, hanem 10 millió emberből. És a többségnek már rég elege van a túltolt buzipropagandából, mint ahogy az antiszemitizmus bicikli is be lett tolva az árokba.
teljesenertelmetlen
2019. augusztus 05. 21:49
Elég egy-két buzi egy cég HR és marketing osztályára, onnantól nincs megállás a degenerálódásban.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!