Jó-e, ha a Coca-Cola védi a buzijogokat?

2019. augusztus 08. 07:32

Ebben az esetben a tőke és a marketing érdeke nagyon messze esik a magyar társadalom, a meleg közösség érdekeitől.

2019. augusztus 08. 07:32
Jámbor András
Jámbor András
Mérce

„Alapvetően tökéletesen megértem, és örülök is annak, ha valakinek ebben a kormányzati homofóbiával teletömött országban akár 2 perc jó érzést is okoznak a Coca-Cola plakátjai. Szerintem ez baromira fontos, egy olyan rendszerben, amelynek vezető politikusai pár havonta belerongyolnak egy társadalmi csoportba, ott szükség van a napfényre és a jó érzésre, és kétségkívül ezt biztosítja is a globális üdítőmárka kampánya.

Most nem is azzal akarok jönni, hogy valójában lehet-e jó fej egy cég, amely a történelem folyamán azért bőven tolt olyan rendszereket, amiket nem kellett volna, amely szennyezi a környezetünket és így tovább. Lehet erről beszélni – szerintem nem is eldöntött tény, hogy megéri-e nem beszélni erről a fenti 2 percért cserébe.
Viszont én arról szeretnék beszélni, hogy kinek és milyen szempontok alapján kell rendeznie közös ügyeinket, és mennyire veszélyes az, ha itt a tőke, a marketing szempontjai számítanak és nem a társadalomé.

A Coca-Cola kampánya ugyanis felturbózott egy olyan témát, ami megosztja sajnos a társadalmat, és én nagyon nem vagyok biztos abban, hogy ezt jól teszi, vagy felmérte ennek a következményeit.

A magyar meleg közösség (bár nem szeretnék helyettük beszélni) és a magyar társadalom érdeke szerintem az, hogy ez a téma szép lassan átmenjen, hogy minél több ember értse meg főleg személyes példákon keresztül, a hozzá csatolt médiamegjelenésekkel, hogy miért fontos, hogy egyszerűen minél több ember jól érezze magát a bőrében az országban. A buzik is, meg a heterók is. Nyilván ehhez szükség van arra, hogy látható legyen a meleg közösség, láthatóak legyenek a tagjai, és folyjon diskurzus erről a témáról.

De szerintem nem mindegy, milyen ez a láthatóság. Egyrészt nem biztos, hogy ennyire egyszerű üzenetként csomagolva mint a „love is love”, ennyire személytelenül, és ennyire a homofób, szélsőjobboldali narratíva összeesküvés elméletére rímelve (jön a nagy multi, és letolja torkunkon a buziságot), kell ezt a társadalmi küzdelmet megvívni. Főleg úgy, hogy az utóbbi narratíva tökéletesen beleilleszkedik a Fidesz összeesküvés-elméletébe, amely a külföldi támadásokról, a hanyatló liberális nyugat térhódításáról szól a hagyományokkal szemben. Tehát nem biztos, hogy pont ezen a globalizációs ellentétre kéne felhúzni ezt a témát.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mentafiu
2019. december 06. 09:42
A link lemaradt :) https://dugulaselharitas-fix-aron.hu/hogyan-valtoztassuk-szagokat-illatokka
Mentafiu
2019. december 06. 09:41
A kóla erre jó: Wc tisztításra maximum meg duguláse megelőzésre.
tailor
2019. augusztus 09. 15:54
miután egy csapásra mindenki buzi lett aki kólát iszik … hogy azután így érjen véget e nagyszerű történet
Karbantartó9
2019. augusztus 09. 07:14
Védi? A buzijogokat? Nincs itt semmilyen jogvédés, te hazug! Ehelyett reklámozás van, azaz: reklámozza a buzi életérzést! Mi lesz, ha majd hatvanéves strigók lesznek 8 éves kislányokkal a plakáton, mint éltérzés? Ha kutyaszex? Estleg tudbános kecskebaszók? Mert a sivatagban nő/buzi barát nélkül az is egy életérzés! És persze azt is megtudtuk, hogy már nem a jéghideg coca cola az igazi, ha nem a meleg coca cola az igazi!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!