„Több lapban álhírek és valótlan állítások jelentek meg a magyarországi kisvasutak felújításával kapcsolatosan.
A kormány a múlt héten döntött a kisvasút-fejlesztési program II. üteméről. Ennek értelmében a következő 3 évben 12,6 milliárd forint áll rendelkezésre 18 kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására.
Ezek a következők: Felsőtárkányi Állami Erdei vasút, Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút, Gemenci állami Erdei Vasút, Kaszói Állami Erdei Vasút, Almamelléki Állami Erdei Vasút, Lillafüredi Állami Erdei Vasút, Hortobágy-Halastavi Kisvasút, Tiszakécskei kisvasú, Nyíregyháza-Sóstó vonal felújításának tervezése, Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén, Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút, Csömödér Állami Erdei Vasút, Pálházi Állami Erdei Vasút, Királyréti Állami Erdei Vasút, Balatonfenyvesi kisvasút, Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút, Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra).
A döntés szinte valamennyi hazai kisvasutat érinti, de a 2. ütemben nem szerepel a Vál-völgyi kisvasút! Így egyértelmű, hogy az előterjesztésben szereplő 12,6 milliárd forintból egyetlen forint sem megy erre a vonalra. A program azért szükséges, mert több kisvasút az elmúlt években rendkívüli módon elhasználódott. A balesetveszély miatt a felújításuk sürgető, mert állapotuk miatt több vonalszakasz a bezárásközeli állapotba került.
A kormány elkötelezett a természetjárás feltételeinek javításában, mert közös érdek, hogy Magyarországon többen túrázzanak, többen aktívabban és egészségesebben töltsék a szabadidejüket természetben. A kormány ezért folyamatosan támogatja a természetjáráshoz kapcsolódó turisztikai attrakciók, turistaházak, kilátók, turistautak, vízitúra megállók, kisvasutak rendbe tételét és megújítását.”