„Az ápolók, orvosok, adminisztrátorok, betegfelvételi irodák dolgozói egyre nagyobb számban használják az informatikai eszközöket, mint például az okostelefonokat, tableteket, felügyeleti berendezéseket, számítógépeket, laptopokat, hogy egymással vagy a betegekkel kommunikáljanak, illetve hogy működtessék a rendszereket. Ezekkel szöveges üzeneteket küldhetnek, megszerezhetik a betegellátással kapcsolatos információkat, azonnal elérik az orvosi, ápolói feljegyzéseket. Itt történik az ápolói ellátás dokumentálása, de – és ez elég nagy baj – még nem a betegágy mellett. Ezt szolgálná az összesen 70 tablet és notebook, amit körülbelül 60 ezer szakdolgozónak kellene használni a munkafolyamatokban. Ebből legalább 8-10 ezer betegágy melletti nővérnek.
A technológia az egészségügyi környezet szerves részévé vált, áldás lehetne a »kütyük« meg az informatika értelmes használata. Kizárni úgysem lehet ezeket az intézményekből, nem véletlen, hogy külföldön már sok intézmény elkezdte támogatni a »kincstári« okostelefonok használatát a személyzet körében. Ez itthon is elengedhetetlennek tűnik: mert mit is kezdjen telefon nélkül a betegszállító, aki a beteggel bent maradt liftben, ha elment az áram?
A »digitális generációba« tartozó fiatalok már rég hozzászoktak az elektronikus kommunikáció minden formájához. Ők leülnek a számítógép elé, és ott is maradnak. Nekik természetes, hogy az ápolóknak ma már szinte minden írásbeli munkát a számítógépeken kell elvégezni: a betegfelvételi információkat megkeresni, a rutinértékeket dokumentálni. Ezért egy osztályra érkező látogató ma már nem a nővérpultnál találja meg az ápolókat, hanem az irodában, a számítógépek előtt.”