Mi az: 500 milliárd forintos kínai hitel és 2400 év alatt térül meg?

2019. április 13. 14:53

A gigahitel, amely Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete.

2019. április 13. 14:53
Lehet Más a Politika
MTI-OS

„Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket a miniszterelnök szerint. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg. Az LMP szerint ez Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, amellyel a hazai vállalkozások és a magyar vidék helyett megint Orbán oligarchái járnak jól. Történelmi bűn a szerződés aláírása és a hazai közlekedés nagyszabású fejlesztésére van szükség inkább.

Ha a szakmai szempontokat nézzük, a projekttel szemben csak ellenérveket lehet felsorakoztatni: várhatóan soha nem fog megtérülni, így a fenntarthatósága is több mint kétséges. A kormány ismételten eladósítja a magyar embereket, ráadásul a gigaprojekt miatt évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania a mély gazdasági válságban lévő magyar vidéknek. A projekt az előzetes egyeztetések alapján ráadásul 100 % made in China lesz.

A gigahitel, amely Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, egy valamire megfelelő: újfent eladósítja a magyar családokat.  A teljesen felesleges beruházás helyett a hazai vasúti közlekedés érdemi és valódi fejlesztésére van szükség, mert az ma az összeomlás szélén áll.”

Összesen 266 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szalkai
2019. április 14. 21:00
A libsik egyre hülyébbek. Az egyik fake news portál ír valami baromságot, a másik meg arra hivatkozik, mint ez a 2400 éves megtérülés. Hogy jön ez ki? A "szakértő" megállapította, hogy NAPI 4,4 vonat megy rajta....... A Kína -EU kereskedelem 35 kpl magyar külkereskedelem. Évente 2 kpl magyar külkereskedelmi forgalomnak megfelelő mennyiséggel nő... Pireuszt megvették a kínaiak, hogy ez legyen az egyik fő kikötőjük. Mi a libsi ellenérv: de vettek még egyett Belgiumban, meg ott van Hamburg, Rotterdam is... Ja, 5000 km-rel arrébb. Ha Pireusz kínai érdekeltségű kikötő, mibe kerül oda irányítani a teljes forgalom 5%-át? Vagy 10%-át? Az 5 év múlva a TELJES magyar EXPORT+IMPORT 4-5-szörösse lenne... 4,4 vonat/nap?
IV. Fawkes
2019. április 14. 07:22
A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal a MÁV 150-es számú vonala, a nemzetközi törzshálózat: a X. számú páneurópai vasúti korridor tagja. Folytatódik (Belgrád–Athén) irányába. A vonal jellemzően egyvágányú, villamosított. Az 1980-as évek közepétől a vasútvonal általános állapota, korossága, avultsága és a megnövekedett forgalom együttes hatása miatt, a több, egymást követő sebességkorlátozások elkerülése érdekében Soroksár állomástól 80 km/h-ás állandó sebességkorlátozás van érvényben. Azonban a pálya műszaki állapotának folyamatos romlása következtében igen gyakran további lassújelekkel tarkított. A pálya korossága miatt a vasútvonalon engedélyezett legnagyobb sebesség a teljes vonalon 80 km/h. Balotaszállás-Kunszentmiklós-Tass szakasz összes állomásának területén 60 km/h. Kunszentmiklós-Tass és Kiskunhalas állomások között 60 km/h állandó sebességkorlátozás van érvényben a nyílt vonalon is. A vonalon elővárosi forgalomban napi 20 pár személyvonat közlekedik (munkanapokon Budapest irányába eggyel több), egyórás ütemes menetrend alapján Kőbánya-Kispest és Kunszentmiklós-Tass között. A vonal teherforgalma jelentős, erős a balkáni nemzetközi- és konténeres teherforgalom. A BILK átadása óta számottevően megnőtt a belső teherforgalom Ferencváros és Soroksár állomás között. 2007-től újból üzembe helyezték a Délegyháza – Délegyháza-Újbánya szárnyvonalat, melyen keresztül homokos-kavicsot szállítanak Magyarország különböző helyein folyó autópálya-építéseihez. Szóval miért nem kell korszerűsíteni ezt a vasútvonalat?
kunfia
2019. április 14. 00:13
"11. § A műemlék egésze nem bontható le, erre engedély nem adható. Részleges bontás engedélyezhető, ha az - a műemlék helyreállításával kapcsolatban korábbi és jelentős építési korszak(ok) maradványának bemutatását, vagy a műemlék hiteles állapotát eltorzító idegen részek eltávolítását, illetve a műszaki állagbiztosítás vagy életveszély-elhárítás érdekében szükséges elkerülhetetlen beavatkozásokat célozza," Hm,a király törvény szerint nem építtethetett volna erkélyt sem a műemlékbe?
Bitrex®
2019. április 13. 22:34
Merkel, Sargentini migránsai hány év alatt térülnek meg?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!