„A Pannon Egyetem dékáni döntés alapján ebben a félévben tíz, a drámás képzésben résztvevő óraadó tanártól vált meg. Hallgatókként nem látunk más lehetőséget, mint hogy nyílt levelet fogalmazzunk meg.
Tisztelt Dékán Asszony!
A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar osztatlan tanári képzésének drámapedagógus hallgatóiként írunk Önnek.
Ma nagyjából ötvenen tanulunk itt drámapedagógiát osztatlan képzésben, legalábbis tanultunk, egészen idén szeptemberig. Képzésünk eddigi oktatói elismert szakemberek, a drámapedagógia hazai történetének fontos alakjai. Ezek az oktatók saját módszereiket is átadták nekünk, ami nagy lehetőséget és pótolhatatlan gyakorlati tudást jelent.
Önök szeptember elején azt a döntést hozták, hogy ezeket az óraadó tanárokat szinte kivétel nélkül elbocsátják az egyetemről – illetve nem újítanak velük szerződést -, a megtartandó kurzusokat pedig szétosztották olyan oktatók között, akik (noha saját szakterületükön kiválóak) a drámapedagógiához nem értenek. Mi azonban nem ezért jöttünk erre az egyetemre.
Tisztelt Dékán Asszony! Szeptember közepe van, és több tantárgy esetében azt sem tudjuk, hogy ki tartja majd (csak remélhetjük, hogy aki tanítani fogja, az már értesült róla). Arról sem kaptunk semmilyen tájékoztatást Önöktől, hogy az idei évtől alapjaiban változik meg a képzésünk, az újonnan felvett elsőéves hallgatók felé pedig ezt szintén elmulasztották jelezni.
Kérjük, ne akadályozzanak minket abban, hogy folytassuk azt a képzést, amit elkezdtünk. Egyetemi kereteken belül elképzelhetetlen, hogy egy oktató ne legyen járatos az általa tanított tantárgyban, drámapedagógiából pedig nehéz lenne egy-két hét alatt könyvből felkészülniük az oktatóknak, hiszen ez egy alapvetően gyakorlatorientált szakma.
Tisztelt Dékán Asszony! A képzésben, melyet éppen ellehetetlenítenek, olyan drámapedagógus hallgatók tanulnak/tanulunk, akik majdani hivatásuk iránt már most elkötelezettek, tanítani vágynak és mindeddig abban reménykedtek, hogy a Pannon Egyetem minden segítséget meg fog adni ahhoz, hogy képzésük végén a szükséges tudás birtokában vehessék majd át diplomájukat. De Önök a mi képzésünket nem tartják annyira fontosnak, hogy hiányzó tanárainkat szakképzett oktatókkal pótolják. Hallgatóként kevés eszköz áll a rendelkezésünkre, de e levéllel az Önök és a közvélemény tudtára próbáljuk adni, hogy számunkra fontos ez a képzés, és nem szeretnénk megélni annak drasztikus színvonalcsökkenését.