Tisztelt Dékán Asszony! A képzésben, melyet éppen ellehetetlenítenek, olyan drámapedagógus hallgatók tanulnak/tanulunk, akik majdani hivatásuk iránt már most elkötelezettek, tanítani vágynak és mindeddig abban reménykedtek, hogy a Pannon Egyetem minden segítséget meg fog adni ahhoz, hogy képzésük végén a szükséges tudás birtokában vehessék majd át diplomájukat. De Önök a mi képzésünket nem tartják annyira fontosnak, hogy hiányzó tanárainkat szakképzett oktatókkal pótolják. Hallgatóként kevés eszköz áll a rendelkezésünkre, de e levéllel az Önök és a közvélemény tudtára próbáljuk adni, hogy számunkra fontos ez a képzés, és nem szeretnénk megélni annak drasztikus színvonalcsökkenését.
Ma a drámapedagógia a közoktatásban kevés, a tanárképzésben pedig még ennél is kevesebb szerephez jut. A legfrissebb NAT azonban igen sok tárgy módszertanához írja elő a dráma eszköztárának alkalmazását, amiből az következik, hogy az általános nevelőképzésnek egyszer mindenképpen része lesz annak elsajátítása. Önök az elmúlt néhány hétben a megszűnés szélére sodorták a szakot, noha integrálhatnák is a dráma eszköztárát a tanárképzésbe, hogy minden pedagógus-hallgató találkozhasson vele. Büszkének kellene lenniük arra, hogy a Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar gondolkodó, magukért kiálló, intelligens fiatal tanárokat bocsát ki a pályára, akiket képzésük során a szakma legnagyobbjai tanítanak. Ám Önök feltehetően nem tulajdonítottak ennek jelentőséget, ahogyan azt sem értették meg az elmúlt évek alatt, hogy miért olyan fontos a drámapedagógiának minél több ágával találkoznunk a képzés során (miként tesszük ezt a nyelvészet, az irodalom és az idegennyelvek esetében is). Belátható, hogy nem mindenki tud zenével, mozgással, improvizációval (stb.) dolgozni. Az, hogy a dráma számos válfaja közül ki melyikben mélyül majd el, leginkább a pedagógus személyiségétől függ. Ha egy drámatanár rátalál a hozzá legközelebb álló eszköztárra, akkor hosszú évek során a saját képére formálja, tovább fejleszti azt. A drámapedagógus képzésben eddig tanító oktatók tudása ezért is pótolhatatlan. Külső szemlélőként talán nehéz mindezt megérteni, de reményeink szerint a mi elhivatottságunk meggyőzi Önöket arról, hogy a képzés, melynek megszűnését kilátásba helyezték, nem csupán számunkra, de az egyetem és a pedagógus szakma szempontjából is fontos.
Ezúton kérjük, hogy vizsgálják felül döntésüket, és engedjék, hogy olyan színvonalú képzésben részesüljünk, amilyen a Pannon Egyetemen elvárható lenne.
Tisztelettel:
A drámapedagógus hallgatók”