A globális világgazdaság urai fölöttébb támogatják az alternatív iskolákat, hiszen ezekből kerülnek ki a magukat szabadnak gondoló, így természetesen semmit sem gondoló „szabad emberek”.
„Ezt az elmebajt szolgálja az alternatív iskola is.
A globális világgazdaság és világpiac urai, irányítói és tulajdonosai pedig fölöttébb támogatják ezeket a törekvéseket, például az alternatív iskolákat, hiszen ezekből kerülnek ki a magukat szabadnak gondoló, így természetesen semmit sem gondoló, önmegvalósító, képességtelen »szabad emberek«, vagyis a tökéletes fogyasztók, akikre a globális tőkés világgazdaság és világpiac urainak, irányítóinak és tulajdonosainak egyedül és kizárólag szükségük van.
Ez a »szabad ember« a lehető legtökéletesebb rabságban, sötétségben tartható, ugyanis önálló gondolata nincsen, akarata egy hisztiző kiskamaszé, világlátása féldimenziós, múltja nincs (sosem volt), jövője sincs, kizárólag jelen idejű, mint az aranyhal, a pillanat foglya, s mivel az az illúziója és legfőbb hite, hogy ő szabad, elegendő számára ezen illúzió biztosítása. A lehetőség fenntartása, miszerint ő harcolhat újabb és újabb »szabadságokért«, amely »szabadságok« érdekes módon soha, semmi másról nem szólnak, mint az egyén (egyed, individuum) újabb és újabb, egyre perverzebb és betegebb vágyainak kielégítéséről, s ezen kielégülések társadalmi elfogadtatásáról.
Ezeket képzik az alternatív iskolákban, ugyanis ezek a rendszer sziklaszilárd alapjai, biztosítékai. Ezért támogatják a rendszer urai, irányítói és tulajdonosai teljes erővel az alternatív iskolákat, alternatív oktatási rendszereket, a »szabadság« kis köreit. És fontos tudnunk: ez bizony már nem »foglár háta mögötti szabadság« – ó, dehogy! Hát hol vannak már a jó kis otthonos diktatúrák, a »foglár háta mögötti szabadságok«, a »percnyi szabadságok«, »kortynyi szabadságok«? Odavannak azok mind.”