„Sajnos néhány médiatermék esetében a saját vezetőik is tehetnek a helyzetről: a párt támogatása, az állami hirdetések csordogálása ugyanis elaltatta a piacgazdasági reflexeket, és így sokkal könnyebben ki lehetett rántani alóluk a szőnyeget. A piacban bízó függetlenekkel éppen ezért nehezebb a helyzet.
A lényeg mégis az: A Fidesz szellemileg hontalanná tette a jobboldali, konzervatív értékeket valló magyarok tömegét.
Pedig ennek a rétegnek a véleménye, megközelítése ugyanolyan fontos, mint a baloldali vagy liberális állampolgároké. A különböző ideológiák egyensúlya vezet gyümölcsöző társadalmi párbeszédhez.
A konzervatív, jobboldali elveket valló magyarokat a kormány ezzel a médiahadjárattal ráadásul megfosztotta attól a lehetőségtől is, hogy hallassák a hangjukat, kifejthessék a véleményüket.
Ha pedig nem adták fel, hogy értesüljenek a világ és Magyarország aktuális eseményeiről, akkor a még működő független, és jellemzően nem konzervatív lapok, tévék maradnak a számukra. A másik út, hogy lenyelik a kommunista időket idéző pártszemléket. Ha innen nézzük, akkor az Orbán által hangsúlyozott liberális médiatúlsúly valóban létezik, csak erről éppen ő maga tehet.”