„Agyonhajszolt életet élünk. Rohanó mindennapjainkban sok esetben még a közeli hozzátartozóinkra, családtagjainkra, röviden fogalmazva egymásra sincs időnk. Sietünk, futunk, információkat hordozunk, mindig aktuálisan felbukkanó akadályokat, problémákat oldunk.
Ebben az egyhangú hétköznapi forgatagban az ember úgy érzi, hogy eltávolodik önmagától, az Istentől, s egy óriási űrt érez a szíve mélyén. Ezeknek a lelki útvesztőknek, hiányoknak a kitöltésére sokan pótlékokat keresnek, bízva abban, hogy ezek nyújtanak számukra némi feltöltődét, vigaszt. S ebben kiváló útvesztők, szemfényvesztők a reklámok, amelyek érzéki örömök hajszolására, önmegvalósításra, magabiztos, tudatos döntésre, vágyébresztésre serkentik az embert. Ezekkel a »csalétkeknek” a célja az emberben az elégedetlenség keltése.
Egy kis ízelítő az ügyes reklámfogások szlogenjeiből: »Ízleld meg az érzést!«, »Mert megérdemled!«, »Egyszer élsz!«… »Éld át, valósítsd meg, dönts….« stb.
Értjük? Akarjuk érteni? Tudatosítjuk? Akarjuk tudatosítani?
S hogy tovább fokozzam a probléma lényegét, a »nagyhatalmú« média manipulációja a következő csapda, amely hatásébresztésével, pánikkeltésével, szenzációhajszolásával próbálja gondolkodásunkat megváltoztatni, tudatosan kihasználva az emberben az elégedetlenségkeltést.”