Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A kormány képviselői a fórumon hiába érveltek volna bejáratott lózungjaikkal.
„Forrong a pedagógustársadalom. Az oktatás alacsony színvonala, a tanárok és a diákok leterheltsége egyre mélyebbre taszítja az ország jövője szempontjából fontos ágazatot. Ám az Orbán-kormány illetékesei kizárólag a lényeget figyelmen kívül hagyó „igazukat” mantrázzák: a pedagógus-életpálya vonzó, a béreket rendezték, megháromszorozódott a felsőfokú pedagógusképzésbe jelentkezett fiatalok száma. Ezzel szemben tény: a legfrissebb adatok alapján egyre kevesebb fiatal akar katedrára állni. Nem az a lényeg, hányan jelentkeznek egy képzésre, hanem hogy mennyien helyezkednek el utána a pályán. Ebben a tekintetben egyáltalán nem állunk jól. Kijelenthető az is, hogy az életpályamodell ugyanúgy megfeneklett, mint a nagy garral bevezetett, de félresiklott bérrendezés. Csak a 2014-es választási évben volt fontos a pedagógusjuttatásokat a mindenkori minimálbérhez kötni, ám ez 2015-ben azonnal kikerült a törvényből. Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának első embere és Palkovics László oktatási államtitkár most újra fűt-fát ígér – több pénzt, iskolafejlesztéseket, az oktatás színvonalának javítását szolgáló intézkedéseket, eszközvásárlásokat –, de valós céljuk az, hogy megosszák a pedagógustársadalmat, és a diákokat is egymás ellen fordítsák. Ugyanakkor nem hajlandók olyan fórumon tárgyalni, ahol a fejükre olvashatnák felfújt lufikhoz hasonló ígéreteiket, szembesítenék őket a valós helyzettel.
A magyar oktatási rendszerről nyílt fórumot tartott a minap a Civitas Intézet; erre meghívták a politikai pártokat is, hogy a szakmával egyeztetve alakítsák ki programjukat. A meghívottak közül csak a Fidesz–KDNP nem képviseltette magát. Nem érdekelte őket, hogy a hazai szakmai szervezeteknek mi a véleményük, mik a javaslataik. Érthető: valamennyi résztvevő úgy véli, az utolsó órában vagyunk, a jelenlegi oktatási rendszer elavult, nem ad használható tudást, ezért gyökeres változásra van szükség. A kormány képviselői a fórumon hiába érveltek volna bejáratott lózungjaikkal. Számukra semmi sem hiányzik kevésbé, mint az, amit Ercse Krisztina, a Civil Közoktatási Platform ügyvivője mondott. Miszerint ki kellene derülnie, hol tart a magyar oktatás; ki kell mondani, az irányok rosszak; el kell gondolkodni azon, miként lehet ebből kilábalni.”