Visszatér a München-Bécs-Budapest tengely?

2017. november 08. 20:17

Slavkovhoz képest jelentene alternatívát a 2000-es évek elején már működő München-Bécs-Budapest tengely felélesztése.

2017. november 08. 20:17
Kiszelly Zoltán
Kiszelly Zoltán
Mozgástér

„A bécsi kormányváltással sok minden változik. Kérdés, hogy milyen hőfokon folytatódik az osztrák, cseh és szlovák részvétellel zajló slavkovi párbeszéd, amely eredetileg a V4-ek megosztására indult az akkori három szocdem miniszterelnök kezdeményezésére. A küszöbön álló prágai kormányváltás után talán a regionális jelleg erősödik fel.

Slavkovhoz képest jelentene alternatívát a 2000-es évek elején már működő München-Bécs-Budapest tengely felélesztése, amely ekkor még a CDU-s irányítás alatt álló Baden-Württemberg fővárosáig, Stuttgartig ért. Utóbbi vonzóbb lehet Kurz számára, hiszen azt Robin Alexander migránsválságról írt sikerkönyvéből, a DieGetriebenen (Hajszoltak) is tudhatjuk, hogy Kurz és Merkel milyen ádáz csatát vívtak 2016 elején. Kurz a nyugat-balkáni útvonal lezárásában, Merkel egy Ankarával kötött megállapodásban látta a megoldást, ez a két megoldás versenyzett egymással.

Akkor Merkel elképzelése kerekedett felül, ám látható volt, hogy Kurz nem hagyja ezt annyiban. Tavaly novemberben ő volt a CSU kongresszus vendégszónoka, azóta is gyakran jár Münchenbe, hogy »hazai pályán« is támadhassa Merkel kancellár politikáját.

Kurz nemsokára kancellár lesz, így egyre többen fürkészik szándékait. Az világos, hogy Ausztria csatlakozása a visegrádi négyekhez jelenleg nem opció. Az alpesi ország tagja az eurózónának és gazdaságilag fejlettebb, mint Lengyelország, így joggal vindikálhatná magának a vezető szerepet. Egy osztrák csatlakozás után ráadásul további csatlakozások sem zárhatóak ki, így a V4 a 25 éve jobblétre szenderült Pentagonale és Hexagonale sorsára jutna.

Valószínűbb, hogy az ambiciózus Kurz immáron kancellárként is folytatja Merkel kancellárral szembeni privát háborúját, amihez minimum Münchenben biztosan talál politikai szövetségest. Egy Bécs-München tengely már kellő gravitációs erőt jelent a visegrádiak számára, ami a migráció kezelésénél erősítheti fel a bevándorlásellenes álláspontot. Minimum a dízelmotorok betiltása elleni küzdelemben ez a tengely kiegészülhet a Zöld Párt kormányzása alatt álló autónagyhatalom Baden-Württemberg tartománnyal.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
noMores
2017. november 09. 23:03
Zolikam, a gazdaid pont iden szamoltak fel a 25-eves magyar-nemet forumot, ahol igen magas szinten folytak egyeztetesek. Csak aztan a kinos kerdesekre ("miert is kell megallitani brusszelt?") Bastya elvtars besertodott, es felszamolta az egeszet. Szoval a Kedves Vezeto hadovalhat a fasza diplomaciarol, az egy nagy lofasz...
Akitlosz
2017. november 09. 03:21
Mert mi van Münchenben? Az csak egy város Németországban, nem ott fészkel a hatalom.
yanoo
2017. november 08. 21:35
Most ez valami verseny, hogy ki tud a V4-ből több különalkut kötni? Amúgy kerülni kéne az osztrákokkal bármilyen szövetséget.Úgy mint a románokkal.Lehet és kell együttműködni bizonyos kérdésekben, de én kerülném a szorosabb kapcsolatot velük.Sosem vezetett jóra...
KannibálTatárÚr
2017. november 08. 21:26
Jobb lenne szétereszteni az EU-t ésj szerződést kötni, aminek a gazdasági együttműködés lenne a célja. Politikusok jönnek, politikusok mennek, az EU országai pedig ráfizetnek a vándorlásukra.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!